Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ISO kaitseb klienti vaid kodumaal

    Transpordiettevõttele väl- jastatud ISO kvaliteedisertifikaat tõstab kohapealse klienditeeninduse taset, kuid ei välista saadetise kahjustumist transpordiprotsessi käigus.
    Esimese Eestis tegutseva transpordifirmana kevadel ISO sertifikaadi saanud TNT Express Worldwide'i piirkondliku juhi Asko Talu sõnul ei tähenda sertifikaat seinal, et päevapealt teevad tööd uued inimesed ja TNT teenused on palju kvaliteetsemad kui kellelgi teisel. Sertifikaati omavas firmas on kõik protsessid kirjalikult kirjeldatud: kõik inimesed firmas teavad, mida peavad tegema ja töötavad ühtse põhimõtte alusel. Kliendile parandab see eelkõige kohapealse teeninduse taset, ei paku aga leevendust riskile, et ISO sertifikaati omava ettevõte partner- või tütarfirma kusagil saadetist ikkagi ära ei kaota või ei lõhu. ISO sertifikaat ei laiene ettevõtte partnerfirmadele. Seega ei ole kvaliteedi garantiid kogu transpordiprotsessile.
    TNT Eesti tütarfirmast paar nädalat hiljem ISO sertifikaadini jõudnud Air Cargo Estonia müügijuht Külli Prosa kinnitab, et ISOga pärjatud firma kohustub vastama adekvaatselt kõigile kaebustele ja leidma neile lahendused.
    Kui kliendil tekib kahtlus, et teda ei ole teenindatud ISO kvaliteedistandardi kohaselt, on tal õigus teenindavast firmast välja nõuda kvaliteedi käsiraamat, kus on kirjeldatud kõik kliendile suunatavad protsessid. Selle põhjal võib klient viia teenindavas ettevõttes läbi auditeerimise. Kui kvaliteediraamatus kirjeldatud protsessid erinevad tegelikkuses pakutud teenusest, on tal õigus pöörduda kaebusega ISO sertifikaadi väljastanud sertifitseerimisettevõttesse. Auditit teevad kliendid siiski harva. Asko Talu kinnitusel on TNT Soome kontorit nelja aasta jooksul kontrollinud vaid kolm klienti ja nendelgi pole õnnestunud midagi taunimisväärset leida ega tõestada.
    Eestis annab ISO sertifikaat transpordiettevõtete klientide silmis teenuse pakkujale lisaväärtuse, kuid valiku tegemisel on primaarseks siiski varasem kogemus ja pakutava teenuse hind.
    Kui mingi paber saadak- se, ei tähenda see veel, et kvaliteedis peab olema toimunud hüpe.
    Mõnes mõttes on ISO sertifikaat rahvusvahelise standardi näitajana garantii. Samas Eestis väga ei küsita selliseid pabereid. Mitte ainult transpordis, vaid ka teistel aladel. Lätis on teistpidi. Seal peab olema pakkumisele alati mingi paber juurde lisada.
    Meie ei vali omale transpordifirmasid sertfikaadi järgi. Tähtsam on, et firma juba tükk aega tegutseb ja on võimalik teda jälgida ning küsida teiste käest kogemusi. Pigem on oluline info firma senisest tegevusest kui ISO sertifikaat.
    Huvitab küll, kas ettevõt-tel on ISO sertifikaat.
    Kliendina huvitab mind see pool, mis puudutab kahjustusi ja kadumisi. ISO puhul on kogu protsess dokumenteeritud. Mingil määral on ISO ka korrektsuse garantii, võimaldades protsessi jälgida algusest lõpuni.
    ISO sertifikaadi omamine on transpordiettevõttele pluss, kuid ta ei ole primaarne otsuse langetamisel. Olulisemad on tüüpilised transpordifirmale esitatavad nõuded: kiirus, turvalisus, hind.
    Auditeerimise võimalusest olen kuulnud. Sellega tegelema sunnib mind aga ainult mõni transpordiettevõtte totaalne prohmakas.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.