• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 10.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tugeva tee taktika PR-tegevuses

Edukas PR-tegevus on keeruline nagu Aristotelese filosoofia: tal on algus, keskpaik ja lõpp. Kui suhtekorraldaja suudab oma kampaania need punktid selgelt määratleda, on tulemus sajaprotsendiline. Suhtekorralduskoolkonnad nimetavad neid võtmepunkte erinevalt.
Nii võib kampaania üles ehitada ka neljale võtmepositsioonile: uuring, planeerimine, tegutsemine ja hinnang. Kellele meeldib rohkem mänguline lähenemine, võib valida oma tegevuse aluseks TUGEVA TEE taktika: teadmised, tegutsemine, tugevdamine ja tulemus.
Tugeva tee taktika pole küll Aristotelese tase, kuid oma üliõpilaste ja klientidega olen sel moel kõige kiiremini ühise keele leidnud ja piiritlenud teema, millest tegelikult jutt käib.

Artikkel jätkub pärast reklaami

PR-kampaania rajamisel Tugeva tee taktikale alustame teadmistest. Teadmine selle kohta, kus asutakse, milline on lähteülesanne jms eeldab uuringut. Uuringu ulatus sõltub kliendi rahakoti paksusest ja suhtekorraldaja professionaalsest tasemest. Väga paksu rahakoti puhul saab läbi ka uuringuteta: raha tuuldeloopimine on iseenesest meeldiv tegevus.
Kui professionaalsust on rohkem, alustatakse lihtsast olukorra hindamisest, määratakse kindlaks kampaania missioon. Oluline on, et kõik osapooled annaksid sõnadele sama sisu. «Tahame, et meid peetaks kõige paremateks»-missioon on algusest peale vildakas. Tulemuslik suhtekorraldus tegeleb olemise, mitte näimisega.
Strateegilise lähtekoha analüüs on ulatuslik. Sellele järgneb konkreetse kampaania missiooni sõnastamine. Kinnitatakse eelarve, mis seab fantaasiale piirid. Juba enne kampaania alustamist peab olema selge, mida oma raha eest saadakse. Kui professionaalsust napib, aga rahakott kannatab, võib eelarve ka pärast kampaaniat kirjutada.
Tehakse konkreetsed uuringud, mis puudutavad kampaaniat ja tema koherentsi organisatsiooni, avalikkuse, sihtgruppide ja muu olulisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele