Noorte suur osakaal on selgitatav kolme tõsiasjaga. Esiteks on kahel kolmandikul 20--24aastastest noortest juhiluba.
Teiseks on suur osa neist alles loa saanud ega oma piisavaid juhtimiskogemusi, mis asjatundjate väitel kogunevad 3--4 juhiaastaga. Kõikidest liiklusõnnetuse põhjustanud mootorsõidukijuhtidest oli iga kuues algaja, igal viiendal aga polnud esitada juhtimisõigust tõendavat dokumenti.
Kolmandaks on noored juhid aktiivsed ja uljad, kellel tahtmine end ja oma sõiduriista võimete piiril testida.
Noore juhi ettevaatamatus ja kiirustamine põhjustasid õnnetuse 29. juunil kell 13.10 Tallinnas Väike-Ameerika ja Luha tänava ristmikul, kus 19aastane Indrek sõitis Fordiga välja peateele ja otsa Opel Omegale.
Indreku väitel oli tema sõidukiirus 40 km/h, aga autode vigastused lubavad oletada muud. Ka on Indrek liikluspolitseile tuttav varasemast. Augustis kaks aastat tagasi esmase juhiloa saanud mees oli enne avariid rikkunud liikluseeskirju 17 korral, sellest lubatud sõidukiirust ületanud 6 korral. Kahe kuu jooksul lubadest ilmaolemise kõrval on Indrekul tulnud rahatrahvidena maksta 13 700 krooni.
1. augusti hommikul Tallinnas Paldiski maanteel 1972. aastal sündinud juhi poolt pooleks sõidetud Mercedese kiiruseks oletatakse 150 km/h. See on esialgsetel andmetel juba teine liiklusõnnetus sellel aastal, milles see Mercedese juht osales.
Vanuse suurenedes liiklejad taltuvad ja õnnetusetekitajate osakaal hakkab langema. 30--34aastaste seas on nende arv veel 70, edasi langeb alla 40, alates 55 eluaastast aga juba alla 10.
Võrreldes paari aasta taguse seisuga on umbes poole võrra ehk 10%ni kasvanud naisjuhtidest õnnetusetekitajate arv.