Kasvavas organisatsioonis tuleb leida õige lähtealus tegevuste ja inimeste koondamiseks allüksustesse ja allüksuste rühmitamiseks kõrgemalseisvate juhtide alluvusse. Rühmitamise aluseks võivad olla:
- erialaselt sarnased funktsioonid -- traditsiooniline spetsialiseerumise alus;
Artikkel jätkub pärast reklaami
- toode või teenus;
- kliendi tüüp või territoorium, mille eest vastutatakse;
- kõigi rutiinsete protsessi või uuendusprojekti etappide hõlmamine;
- tegevuste sarnane (operatiivne või strateegiline) ajahorisont.
Kuigi tegevuste ja allüksuste rühmitamise aluseid on teisigi, on ka loetletud rühmitusaluseid raske korraga rakendada. Struktuur peab järgima strateegiat: kas prioriteetne on klientide spetsiifika arvestamine, olulise uuendusprotsessi terviklik juhtimine või ehitame struktuuri üles erialase spetsialiseerumise arvel.