Oleme kasutanud ajaleh- tedes Kuldne Börs ja Soov kuulutanud vedajaid.
Paraku puudub üksikvedajatel garantii. Nende autod ei ole enam esimeses nooruses ja võib juhtuda, et nad ei suuda oma lubadusi täita.
Nüüdseks oleme valikukriteeriumina paika pannud, et võtame vedaja, kellega on võimalik sõlmida leping, mis meid garantiide poolest rahuldab -- auto ei hakka kohe lagunema ja kui laguneb, siis vahetab vedaja selle ise välja. On veel terve hulk nüansse, mida me peame oluliseks ja mida üksikvedaja ei suuda garanteerida. Seega, üksikvedajaid me ei kasuta.
Interneti ja ärikataloogide andmebaasidest pole me leidnud sobiva hinnaklassiga vedajat. Paremat infot saab teistelt hulgifirmadelt.
Sobiva vedaja leidmiseks peab ettevõtja jälgima vaid kuulutusi. Turg on vedajatest küllastunud ja väga paljud kuulutavad, et otsivad tööd.
Ei oska öelda, kas Kuldses Börsis ja Soovis kuulutajad on usaldusväärsed. Jälgin ise Eesti Ekspressi veobörsi ja usun, et sealsed vedajad on küll usaldusväärsed. Nad peavad asja tõsiselt võtma, sest kuulutus juba maksab midagi. Loomulikult saab lõplikult otsustada alles siis, kui oled mehega kokku saanud.
Arvan, et enamik üksikvedajate autosid on üle kaheksa aasta vana. Vaevalt keegi juba enne töö leidmist uue auto ostab. Kaheksa-aastane auto ei ole aga veel nii vana, et hakkab poole tee peal lagunema.
Esiteks võib ettevõtja transporditeenust otsides läbi vaadata kõik Eesti siseekspediitorid, teiseks otsida eravedajaid. Mingit nimekirja nende kohta ei ole. On ainult infotelefonid, mida isegi kasutame.
Kuldsest Börsist või Soovist üksikvedajat võttes on risk, et kui kaubaga transpordi käigus midagi juhtub, pole vedajal kahjude hüvitamiseks raha. Tema ainus varandus on liisitud auto ja naise korter. Kindlustust neil tavaliselt ei ole, sest see on lisakulu.
Samuti peab jälgima, et auto rikke või juhi joomapäeva puhul elu seisma ei jää -- on olemas mõni teine auto, mis tuleb ja viib kauba ikkagi kohale. Soovist ja Kuldsest Börsist sellist kindlust arvatavasti ei leia.