Rongi osalusel toimunud õnnetused teeb traagilisemaks kokku põrganud sõidukite jõu ja massi erinevus. Kokkupõrke tagajärjel võib palju võimsam ja raskem rong sõidukit 200--500 meetrit edasi lükata. Pärast sellist sõitu on sõidukis olijate ellujäämisvõimalus väike.
Viimane taoline õnnetus leidis aset 14. septembril, mil Peterburist Tallinna suunduvale rongile sõitis Harjumaal Kehra ülesõidukohal ette Opel Rekord. Rong lohistas autot kaasa 54 meetrit. Autos olnud nelja-aastane tüdruk sai surma, kolm last ja kaks naist raskelt vigastada.
Vaatamata ülesõidukohtade ja seal tekkivate olukordade suhtelisele standardsusele on seal toimunud õnnetuste põhjused väga erinevad. Samal Kehra ülesõidukohal hukkus möödunud aasta 9. juunil reisirongi ja sõiduauto kokkupõrkes kolm inimest, üks sai raskelt viga.
Kui viimase õnnetuse ühe põhjusena oletatakse vastupäikest, siis varasemal juhul oli autos olnud seltskond enne pidutsenud ning otsustanud peo jätkamiseks poodi sõita.
Juhi, seekord bussijuhi viga tingis ühe traagilisema õnnetuse 4. aprillil 1995 -- Harjumaal Kulli ülesõidukohal jäi rongile ette liinibuss. Suri neli, vigastada sai kaks inimest.
Hoopis omapärase põhjusega õnnetus juhtus 21. aprillil 1997 Kiviõli ja Püssi jaama vahelisel automaatsignalisatsiooniga ülesõidul, kus haagisega kaubabuss sõitis reisirongi ette. Tõenäoliselt sõitis bussijuht raudteega peaaegu paralleelselt kulgeval sõiduteel rongiga võidu ja üritas rongi eest üle raudtee lipsata. Kolm kaubabussis sõitnud meest hukkus.
Selle aastal on raudteeülesõidukohtadel juhtunud õnneks vaid kaks raskemate tagajärgedega liiklusõnnetust, hukkunud on üks inimene.