Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtimiskontseptsioonist sõltub edukus

    1) firmad, kes juhinduvad turunduskontseptsioonist ja kes saavad kasumit tarbijate rahuldamise kaudu;
    2) firmad, kes püüavad järgida turunduskontseptsiooni, kuid selle tegevus ei ole täiel määral vastavuses tarbijate vajadustega;
    3) firmad, kes eiravad turunduse põhimõtteid.
    Suurem osa Eesti ettevõtjatest kuulub kahte viimasesse rühma.
    Organisatsiooni edukus aga sõltub suuresti sellest, millised on tema funktsioonid, sihid ja otsustustegevus ning kuidas eesmärkideni jõutakse. Turunduse juhtimiseks tuleb vastu võtta otsuseid ja neid ka ellu viia. Juhtimiskontseptsioonile tuleb mõelda juba enne ettevõtte loomist, turundustegevuse käigus võib seda ka vajadusel muuta.
    Ettevõtted võivad kasutada isesuguseid kontseptsioone olenevalt tegevusalast, majandussituatsioonist, konkurentsist, sihtturust, äristrateegiast jm.
    Näiteks kiire arenguga tehnoloogiamahukas valdkonnas ollakse tootekesksemad, põhirõhk on kvaliteedi kujundamisel ja arendustööl ning vähem pööratakse tähelepanu klientide teenindamisele.
    Teoorias käsitletakse turunduse arengut viie alternatiivse juhtimiskontseptsiooniga.
    Tootmiskontseptsioon- . Tarbija ostab seda, mida tootjal on pakkuda ja mis on suhteliselt odav. Firma juht keskendub tootmise ratsionaliseerimisele, tootmiskulude ja hinna alandamisele ning ei tähtsusta kaubavaliku rikastamist ega tarbijate vajadusi. «Tooda!» oli sajandialguse ettevõtja moto.
    Tootekontseptsioon- . Tarbija ostab kvaliteetseid ja oma hinda väärt tooteid. Pakkuja suunab kogu energia tootearendusse, kauba turustamine ja klientide vajaduste rahuldamine pole aga eriti oluline.
    Müügikontseptsioon- . Tarbija ostab seda, mille vastu on tootja suutnud huvi äratada. Firma eesmärgiks on müüa agressiivselt seda, mida on toodetud, mitte toota seda, mida tarbijad tõeliselt tahavad. Industriaalriikides oli see valdav 1930. aastatel.
    Turunduskontseptsioon- . Firma sihtide saavutamiseks tuleb tundma õppida sihttarbijate vajadusi ja soove ning neid rahuldada konkurentidest tõhusamalt. See käsitlusviis hakkas turumajandusega maades domineerima alates 1950. aastatest.
    Sotsiaalse turunduse kontseptsioon- . Selle järgijate taotluseks on säilitada ja parendada ühiskonna elukvaliteeti ning ühildada tarbijagrupi vajadused ja ühiskonna huvid.
    Praegu ei ole veel isegi kõrgeltarenenud majandusega riikides säästvad põhimõtted valitsevad. Sellegi poolest sunnib rahvusvaheliste organisatsioonide, riigiasutuste ja kodanike ühenduste surve paljusid tootjaid üha enam arvestama keskkonnakaitse ning inimese tervisega.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.