• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 13.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juhtimiskontseptsioonist sõltub edukus

1) firmad, kes juhinduvad turunduskontseptsioonist ja kes saavad kasumit tarbijate rahuldamise kaudu;
2) firmad, kes püüavad järgida turunduskontseptsiooni, kuid selle tegevus ei ole täiel määral vastavuses tarbijate vajadustega;
3) firmad, kes eiravad turunduse põhimõtteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurem osa Eesti ettevõtjatest kuulub kahte viimasesse rühma.
Organisatsiooni edukus aga sõltub suuresti sellest, millised on tema funktsioonid, sihid ja otsustustegevus ning kuidas eesmärkideni jõutakse. Turunduse juhtimiseks tuleb vastu võtta otsuseid ja neid ka ellu viia. Juhtimiskontseptsioonile tuleb mõelda juba enne ettevõtte loomist, turundustegevuse käigus võib seda ka vajadusel muuta.
Ettevõtted võivad kasutada isesuguseid kontseptsioone olenevalt tegevusalast, majandussituatsioonist, konkurentsist, sihtturust, äristrateegiast jm.
Näiteks kiire arenguga tehnoloogiamahukas valdkonnas ollakse tootekesksemad, põhirõhk on kvaliteedi kujundamisel ja arendustööl ning vähem pööratakse tähelepanu klientide teenindamisele.
Teoorias käsitletakse turunduse arengut viie alternatiivse juhtimiskontseptsiooniga.
Tootmiskontseptsioon- . Tarbija ostab seda, mida tootjal on pakkuda ja mis on suhteliselt odav. Firma juht keskendub tootmise ratsionaliseerimisele, tootmiskulude ja hinna alandamisele ning ei tähtsusta kaubavaliku rikastamist ega tarbijate vajadusi. «Tooda!» oli sajandialguse ettevõtja moto.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tootekontseptsioon- . Tarbija ostab kvaliteetseid ja oma hinda väärt tooteid. Pakkuja suunab kogu energia tootearendusse, kauba turustamine ja klientide vajaduste rahuldamine pole aga eriti oluline.
Müügikontseptsioon- . Tarbija ostab seda, mille vastu on tootja suutnud huvi äratada. Firma eesmärgiks on müüa agressiivselt seda, mida on toodetud, mitte toota seda, mida tarbijad tõeliselt tahavad. Industriaalriikides oli see valdav 1930. aastatel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turunduskontseptsioon- . Firma sihtide saavutamiseks tuleb tundma õppida sihttarbijate vajadusi ja soove ning neid rahuldada konkurentidest tõhusamalt. See käsitlusviis hakkas turumajandusega maades domineerima alates 1950. aastatest.
Sotsiaalse turunduse kontseptsioon- . Selle järgijate taotluseks on säilitada ja parendada ühiskonna elukvaliteeti ning ühildada tarbijagrupi vajadused ja ühiskonna huvid.
Praegu ei ole veel isegi kõrgeltarenenud majandusega riikides säästvad põhimõtted valitsevad. Sellegi poolest sunnib rahvusvaheliste organisatsioonide, riigiasutuste ja kodanike ühenduste surve paljusid tootjaid üha enam arvestama keskkonnakaitse ning inimese tervisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele