Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna börsi ei oota dinosauruste saatus

    Tallinna väärtpaberibörsi tegevjuhi Gert Tiivase arvates on aktsiaturu päästmiseks parim võimalus Balti börside ühendamine. Tema ettekujutuse kohaselt peaks see toimuma mitmes etapis ja ühinemisega on võimalik lõpule jõuda aastaks 2000.
    Äripäeva arvates oleks Tallinna, Riia ja Vilniuse börsi liitumine aktsiaturu arengule kindlasti positiivne, kuid me peame seda ideed praegu raskesti teostatavaks.
    Ühinemise peamised takistused on tehnilised nüansid ja kompromissivalmiduse puudumine. Kõik kolm riiki on veendunud, et just nende börsisüsteem on parim, ega ole valmis põhjalikeks muutusteks.
    Kui Äripäev koostas kevadel Balti väärtpaberituru erinumbrit, siis kohtusime ka Läti ja Leedu börsijuhtide ning väärtpaberispetsialistidega. Eriti just leedulased paistsid silma oma vankumatu usuga Vilniuse börsi kauplemissüsteemi, mis erineb oluliselt Tallinna börsil kasutatavast. Erinevalt meist ei ole Balti vanimal, Vilniuse börsil võimalik sooritada tehinguid reaalajas, sest kasutatakse tellimuskeskset börsimudelit. Vilniusega sarnane kauplemissüsteem on kasutusel ka Riias.
    Eestile oleks börside ühinemine kasulik ainult siis, kui loodava börsi aluseks saab meil kasutatav kauplemissüsteem. Kui võetakse kasutusele Riia või Vilniuse süsteem, tähendaks see Tallinna börsile mitut sammu tagasi.
    Kauplemissüsteemi osas kokkuleppe saavutamine kujunebki tõenäoliselt kõige suuremaks vaidlusteemaks. Peale selle tuleb veel rakendada reaalajas andmeside, koostada ühisnimekiri, panna paika litsentseerimise ja noteerimise reeglid, ühildada info avalikustamise nõuded ning järelevalve.
    Ühisbörsi plussiks on kindlasti kohalike investorite suuremad võimalused, atraktiivsus välisinvestorite silmis, paremini toimiv järelturg, kiirem info liikumine.
    «Börs on siiski emitentide, maaklerite ja investorite kasusaamise koht ja kui kasu pole, ei pea iga hinna eest olema ka börsi,» ütles eilses Postimehes Gert Tiivas.
    Kolme Balti börsi ühinemine ei pruugi aga turgu oluliselt elavdada ning lootus, et emitentide, maaklerite ja investorite tulud tänu sellele suurenevad, ei pruugi täituda.
    Aktsiaturu väikesed käibed ja investorite huvipuudus ei ole tingitud Tallinna börsi suurusest, vaid halvenenud majanduskeskkonnast. Börs ei ole tootmisettevõte, et vähesest huvipuudusest tingituna peaks oma uksed kinni panema. Börs on raha laenamise ja ümberjaotamise koht ning kui raha on praegu vähe või kulub see mujale, siis ei saa ka börsikäibed kuigi suured olla. Seda, et investorite apaatsus võib tuua kaasa Tallinna börsi hääbumise, Äripäev siiski ei usu.
    Aeg, millal Gert Tiivas on hakanud börside liitmise ideega tegelema, on aga igati õige, sest vaikelu Tallinna, Riia ning Vilniuse aktsiaturul võib lõpuks sundida kolme väikebörsi omanikke kompromissidele minema. Oluline on ainult see, et need kompromissid ei viiks Eestit ajas tagasi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.