• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−2,11%37 003,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−2,11%37 003,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,19
  • 30.10.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirtee koridor on paigas

Kirotam nentis, et tegu on trassi koridoriga, mille laius võib kohati olla kuni pool kilomeetrit. «Detailne trass joonistub pärast täiendavaid uuringuid,» lisas Kirotam.
Maantee trassi valitud koridor ei läbi enam selliseid tuntud punkte nagu Ardu, Anna, Mäo, Mäeküla, Adavere ja Pikknurme. Uus tee tuleb praegusest 6,8 kilomeetrit lühem. Neljarealine tee võimaldab kõrgemat keskmist kiirust ja suuremat läbilaskevõimet. Samas ei osanud eile keegi öelda, milliseks kujuneb ajavõit uuel maanteel Tallinnast Tartu sõites.
Kirotami sõnul oli põhjalikult töös kuus trassivarianti. «Tasuvusuuringud näitasid, et täna tasub ehitada neljarajaline tee Aruvallast Mäoni ning Tõrvandist Uhtini,» seletas Kirotam. «Meie ettepanek ei välista seda, et mõne aasta pärast võib ka teiste lõikude väljaehitamine ära tasuda.»
Kirotami andmeil polnud eri trasside vaagimisel määravaks ehitus- ja remondikulud. «Põhirõhk on sellel, kuidas vähendada liikluskulusid,» rõhutas Kirotam. «Osadel lõikudel on liiklus nii väike, et seal ei tasu ette võtta kapitaalset ehitustööd.»
Tallinna--Tartu--Luhamaa esimese klassi tee trassi valiku tegid maanteeameti tehnokeskuse spetsialistid koostöös Soome spetsialistidega.
Esialgsete kalkulatsioonide kohaselt läheks Aruvalla--Mäo ja Tõrvandi--Uhti neljarealise tee ning vahepealsete oluliste lõikude remont maksma veidi üle kahe miljardi krooni.
Maanteeameti spetsialistid on arvestanud, et optimaalse finantseerimise korral on võimalik tee-ehituse tööd teha kuue aasta jooksul. Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus märkis, et Tallinna--Tartu--Luhamaa maantee on iseseisev projekt, mida põhiliselt hakatakse finantseerima Euroopa Liidu rahaga ja muus välisabi korras.
«Riigieelarveline osa on väike,» lisas Sõrmus. «Mitte mingil juhul ei kannata selle suurprojekti tõttu teised teed.»
Tänavusest riigieelarvest on Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamiseks eraldatud 33,6 miljonit krooni ning Jüri--Vaida teelõigu jätkamiseks 40,9 miljonit krooni.
Tuleva aasta riigieelarve projektis on nende kahe objekti lõpetamiseks ette nähtud kokku 31,4 miljonit krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele