Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiirtee koridor on paigas

    Kirotam nentis, et tegu on trassi koridoriga, mille laius võib kohati olla kuni pool kilomeetrit. «Detailne trass joonistub pärast täiendavaid uuringuid,» lisas Kirotam.
    Maantee trassi valitud koridor ei läbi enam selliseid tuntud punkte nagu Ardu, Anna, Mäo, Mäeküla, Adavere ja Pikknurme. Uus tee tuleb praegusest 6,8 kilomeetrit lühem. Neljarealine tee võimaldab kõrgemat keskmist kiirust ja suuremat läbilaskevõimet. Samas ei osanud eile keegi öelda, milliseks kujuneb ajavõit uuel maanteel Tallinnast Tartu sõites.
    Kirotami sõnul oli põhjalikult töös kuus trassivarianti. «Tasuvusuuringud näitasid, et täna tasub ehitada neljarajaline tee Aruvallast Mäoni ning Tõrvandist Uhtini,» seletas Kirotam. «Meie ettepanek ei välista seda, et mõne aasta pärast võib ka teiste lõikude väljaehitamine ära tasuda.»
    Kirotami andmeil polnud eri trasside vaagimisel määravaks ehitus- ja remondikulud. «Põhirõhk on sellel, kuidas vähendada liikluskulusid,» rõhutas Kirotam. «Osadel lõikudel on liiklus nii väike, et seal ei tasu ette võtta kapitaalset ehitustööd.»
    Tallinna--Tartu--Luhamaa esimese klassi tee trassi valiku tegid maanteeameti tehnokeskuse spetsialistid koostöös Soome spetsialistidega.
    Esialgsete kalkulatsioonide kohaselt läheks Aruvalla--Mäo ja Tõrvandi--Uhti neljarealise tee ning vahepealsete oluliste lõikude remont maksma veidi üle kahe miljardi krooni.
    Maanteeameti spetsialistid on arvestanud, et optimaalse finantseerimise korral on võimalik tee-ehituse tööd teha kuue aasta jooksul. Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus märkis, et Tallinna--Tartu--Luhamaa maantee on iseseisev projekt, mida põhiliselt hakatakse finantseerima Euroopa Liidu rahaga ja muus välisabi korras.
    «Riigieelarveline osa on väike,» lisas Sõrmus. «Mitte mingil juhul ei kannata selle suurprojekti tõttu teised teed.»
    Tänavusest riigieelarvest on Kärevere silla ja selle pealesõiduteede ehitamiseks eraldatud 33,6 miljonit krooni ning Jüri--Vaida teelõigu jätkamiseks 40,9 miljonit krooni.
    Tuleva aasta riigieelarve projektis on nende kahe objekti lõpetamiseks ette nähtud kokku 31,4 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.