• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 11.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saab taasavastab universaalkeret

 
Poolteist aastat pärast Saab 9-5 esmaesitlust täieneb selle mudelivalik universaalkerega modifikatsiooniga. Esimesed autod tarnitakse klientidele veebruaris.
Universaalkerega autode osakaalu kasv traditsiooniliste sedaanide ja luukpärade kõrval ei anna autotootjatele asu ja üle mitme aastakümne tahab selles kategoorias midagi ära teha ka Saab. Viimati oli Saabil universaalkerega autode konkurentsis midagi kaasa rääkida 20 aastat tagasi.
Saabi kodumaine võistleja Volvo on maailmas tõsisemaid universaalide tootjaid, nüüd tahab Saab omalt poolt midagi pakkuda. 9-5 Estate'i ülejäänud põhikonkurentideks saavad Audi A6 Avant ja BMW 5-seeria touring-versioonid.
Tulevikus saab 9-5 Estate ka neljarattaveo, esialgu piirdutakse vaid traditsioonilise esirattaveoga.
Kui varem tehti universaalid valmis n-ö kauba peale -- võeti sedaan ja pikendati selle salongi kuni auto lõpuni, siis viimastel aastatel hakatakse universaale välja töötama puhtalt lehelt. Ka Saab 9-5 Estate järgib sama printsiipi -- ehkki suur osa detaile on ühised sedaaniga, on kaht autot projekteeritud eraldi.
Saabi seostatakse sageli pigem lennukite kui autodega ja omajagu on selleks põhjust (eriti Saabi armatuurlaua kujundusi meenutades).
Saab 9-5 Estate'i pagasiruumi jaoks eeskuju võetud samuti just lennukitelt. Pagasiruumi põrandas kasutatakse lennukite salongidest ja pagasiruumidest tuttavaks saanud lukustussüsteeme, mis väldivad pagasi paigalt nihkumise auto pidurdamisel või avarii korral.
Saab 9-5 Estate'i mootorivalikus on kaks neljasilindrilist (2,0 l, 150 hj ning 2,3 l, 170 hj) ning üks kuuesilindriline (3,0 l, 200 hj) jõuallikas. Kõik kolm on turbomootorid. Käigukast on kas viiekäiguline manuaal või neljakäiguline automaat.
Eestisse peaks Saab 9-5 Estate jõudma eelseisval kevadel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele