Järgmise kuu televaatajate arvu saab Eestis prognoosida, toetudes peamiselt BMFi päeviku-
uuringule, mis laekub iga kuu 22.--24. kuupäeval. Näiteks jaanuari plaanid tehakse detsembris novembri andmete põhjal.
Lätis aga paigaldas BMF Gallup Media tänavu detsembri alguses 250 televiisorile telemõõdiku, mille abil saab erinevalt päeviku-uuringutest värskeid andmeid programmide vaadatavuse kohta. Süsteem hakkab tööle juba selle aasta lõpus, võimaldades kasvõi järgmisel päeval teada saada eelmisel õhtul eetris olnud programmi menu.
Peale lihtsa uuringu on tegemist meediavaluutaga (media currency), mille põhjal ostetakse ja müüakse reklaami. Seni ei olnud Eesti turul piisavalt raha telemõõdikute süsteemi investeerimiseks. Nüüd aga võivad Mediapooli tegevdirektori Raigo Piibari arvates meediaagentuurid või mõni telekanal BMFi ennetades initsiatiivi enda peale võtta.
Raha on tulnud, sest aasta tagasi sõlmitud ETV ja erakanalite vahelise lepingu tulemusena on kommertskanalid tõstnud reklaami hinda 2,5 korda. Järgmisel aastal on plaanis seda veel 50% suurendada.
BMF plaanib Eestis telemõõdikute projekti investeerida 1999. aasta teisel poolel, enne võetakse ette Leedu turg.
TV3 reklaamiaega müüva firma Airtime direktori Antero Laanela sõnul saaks telemõõdikute kasutamisel telekava operatiivsemalt koostada ning programmiga oleks võimalik rohkem tööd teha. Värskete andmete omanik on erinevalt ühe-kahe kuu vanuse teabe valdajast ka usaldusväärsem reklaami eetriaja müüja.
BMF Gallup Media juhatuse esimehe Margo Veskimägi väitel on telemõõdikute paigaldamise alginvesteering üle 3 mln krooni ning lisainvesteeringutele ja süsteemi töös hoidmiseks kuluks veel miljoneid kroone. Projekti tasuvusaeg on aga 3--5 aastat.
«Eesti puhul on üks ebakindluse tegur näiteks telelitsentside lõppemine, samuti ebaselgus ETV ja kommertskanalite vahelise reklaamilepingu osas,» selgitab Margo Veskimägi Eesti mahajäämust teistest Baltimaadest.