• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,2%37 495,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2251,2%37 495,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 08.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued katamaraanid võivad viia koostööle lennufirmadega

Mullu suvel kiirlaeva liinile toonud Nordic Jet Line ja tänavu kiirlaevaga alustav Hansatee arvestavad peale seniste laevareisijate endale meelitamise ka lennukisõitjatega, sest poolteist tundi vältav laevareis ei jää lennuühendusele alla mugavuselt ega reisi kestuselt. Samas on laevapilet odavam.
«Eelkõige on kiirlaev konkurent lennukile,» kinnitas Hansatee Grupi juhatuse esimees Enn Pant, kes maksab täna vastavalt kokkuleppele ära esimese kümnendiku ligi 350 miljoni kroonisest laeva ostusummast Taani riigifirmale Scandlines.
«Usun, et kiired laevad võtavad nii kruiisilaevade kui lennukite reisijaid,» kommenteeris möödunud pühapäeval lõppenud esimest kiirlaevahooaega firma Nordic Jet Line müügijuht Sigrid Tammes. Ta kinnitas, et firma toob mais liinile teise 350 miljonit krooni maksva laeva.
Arvestades tihenevat konkurentsi, on tõenäoline mõne lennu- ja laevafirma huvi sõlmida kokkulepe ühiste sooduspiletite kasutamiseks, mis annab allahindlust ka juhul, kui sõita üks suund laeva ja teine lennukiga. Seni kehtivad Tallinna--Helsingi liinil sooduspiletid igal lennu- ja laevafirmal omaette. «Laeva- ja lennupileti pakett on arutusel olnud,» kinnitas Tammes, öeldes, et ta ei saa avaldada läbirääkimiste partnerit lennunduses viimasel poolel aastal toimunud muutuste tõttu.
Enn Pant ütles, et ei soovi kommenteerida, kas Hansateel on sel teemal kõnelusi mõne lennufirmaga.
Lennufirmadest peaks olema huvi sarnase lepingu sõlmimiseks Soome Finnairil, kes seni tegutses liidus Estonian Airiga. Liit lagunes aga seetõttu, et Estonian Air sõlmis koostöölepingu Skandinaavia firmaga SAS, kes Tallinna--Helsingi liinil ei lenda.
Kui Nordic Jet Line toob liinile taas uue laeva, mida ehitab firma üks omanik Norra laevatehas Kvaerner Fjellstrand, siis Hansatee ostab küll kasutatud, aga suurema laeva. Suurema laevaga firma võib lubada endale madalamat piletihinda, et reisijaid endale meelitada. «Sissesõitmise eesmärgil võime kanda ka kahjumit, kui see on vajalik,» tunnistas Enn Pant.
Hansatee plaanis kiirlaeva liinile tuua juba eelmisel suvel samaaegselt konkurendiga Nordic Jet Line. Enn Pandi sõnul on Singapuri tehasest tellitud, aga tähtajaks valmimata jäänud laev praegu arestitud Hansatee 1 miljoni dollari suuruse kahjunõude katteks.
Scandlines müüb seni Taani saarte vahel kurseerinud laeva seetõttu, et Århusi ja Kalundborgi vahel valmis sild. Laeva ümberregistreerimine, ostu-müügilepingu sõlmimine ning ostusumma põhiosa tasumine on Enn Pandi sõnul plaanitud korda ajada märtsis Rootsis Göteborgis. Hansatee laevaostu finantseerib Hamburger Landesbank, kolmandik ostusummast tuleb tasuda Hansateel omavahenditest.
Esimese katsetuse kiirlaevaga Tallinna--Helsingi liinil tegi neli aastat tagasi Viking Line, kes lõpetas pärast üht hooaega. Mullu suvel alustanud Nordic Jet Line'i tegevdirektor Mikael Granrot juhtis tollal Viking Line'i projekti.
Autor: Koit Luus

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele