Peep Sooman • 20 jaanuar 1999

Gruusia veinide kiire edu

Lukeren müüs Eestis eelmisel aastal ligi pool miljonit pudelit veini. Ettevõtte omanikud tegelevad peale veinide toomise Eestisse ka nende turustamisega Lätis, Leedus, Ukrainas, Saksamaal ja Kaliningradi oblastis. Ettevõtte ühe omaniku Oleg Va?enko sõnul müüb ta kokku aastas üle maailma ligi 4 miljonit pudelit veini, seega võib äri käive küündida 100 miljoni kroonini ning kasum miljonite kroonideni aastas.

Va?enko alustas veiniäri eelmise aasta lõpus. Tänaseks sõidab ta «kurvasilmse» Mercedesega, mille väärtus on vähemalt pool miljonit krooni. Äri alustas ta koos kahe kompanjoniga, paigutades esialgu kolme Gruusia veinimargi maaletoomisesse umbes 60 000 USA dollarit.

Va?enko sõnul läheb praegu veinide müük hästi, ehkki suvekuudel oli müük veelgi parem. Firma käibest moodustavad 65 protsenti veinisordid Kindzmarauli ja Khvanchkara, neist esimene oli kunagi Jossif Stalini lemmikvein. Neid veine ostetakse Eestis 25 000 pudelit kuus ehk ligi tuhat pudelit päevas. Tänapäeval Eestis müüdav vein pole küll villitud Kindzmarauli nõlvadel kasvanud viinamarjadest, kuid tehnoloogia ning valmistamise põhimõtted on samad, kinnitas Lukereni müügijuht Aivar Einmann.

Veiniimpordiga tegeleva hulgifirma ASi LTT müügijuht Marino Järv sõnas, et 40 000 pudelit Gruusia veini kuus müüa on tohutu kogus. LTT enim müüdud veinisort on Kadarka, mida osteti detsembris 16 500 pudelit, ütles Järv.

ASi Tridens turundusdirektor Herlend Lukksepp sõnas, et Tridensi enim müüdud veinimark möödunud aastal oli Dourthe le Cardinal, mida osteti kokku 28 553 pudelit valge ja punase veini peale kokku. Tema sõnul on normaalne, kui Gruusia veini ostetakse nii palju, sest kaubamärk on tuntud juba 40--50 aastat.

Hetkel kuum