Kristina Traks • 1 veebruar 1999

Toidukaupade müük kasvas mullu 5 protsenti

«Toidukaupade müük suurenes sellepärast, et eksport oli eelmisel aastal ebakindel,» ütles EKI vanemteadur Leev Kuum. «Sel aastal toidukaupade müügi kiire kasv aeglustub, üheks põhjuseks on rahvaarvu vähenemine.»

Rakvere lihakombinaadi äridirektor Andrus Sonts ütles, et eelmisel aastal suurenes oluliselt sea- ja kanaliha müük. «Idaturu vähenemise tõttu on nende toodete hind veerandi võrra langenud ja sellepärast on neid hakatud rohkem ostma,» ütles ta. Selleks aastaks prognoosib Rakvere lihakombinaat 6% käibekasvu, seda just Eesti turu arvel.

ASi Leibur tegevdirektor Ants Promann ütles, et sel aastal ettevõte käibekasvu ei prognoosi. «Rahva ostujõu langus ja tööpuuduse suurenemine maapiirkondades annab juba praegu tunda,» ütles Promann. «Mõned poed annavad maal inimestele juba kaupa võlgu, sest raha lihtsalt pole.» Leiburi eelmise käive oli 195 miljonit krooni, mis on 6% suurem kui aasta varem.

ASi Põltsamaa Felix turundus- ja müügidirektor Anti Orav ütles, et mullu suurenes müük enam kui 5%, kasv tuli suurenenud müügimahu, mitte hinnatõusu arvel.

«Inimesed loobuvad aina enam potipõllundusest ja hakkavad ostma rohkem konserve,» ütles Orav. Ettevõtte täpseid majandustulemusi ei nõustunud ta avalikustama, sest Põltsamaa Felixi nõukogu pole neid veel kinnitanud.

Hetkel kuum