Iseenesest on õli valiku põhimõte enam kui lihtne -- igale autole õige õli. See reegel algab juba sellest, et bensiini- ja diiselmootorid vajavad põhimõtteliselt erinevate kasutusomadustega õli. Teiseks võib kehva kvaliteediga õli mootori ära rikkuda.
Mootori jaoks liiga hea õli on asjatu rahakulu. Väga heade pesemisomadustega õli võib vana auto karteri põhja kogunenud sademe lahustada, muutudes ise kõlbmatuks.
Paraku pole paljud õlimüüjad osanud või tahtnud anda õlide omaduste kohta adekvaatset infot. Kord on mootoriõliks pakutud transmissiooniõli, teisel korral soovitatud bensiinimootoriga autole eelkõige diiselmootorile mõeldud õli. Tõsi, see arvatavasti ei rikuks bensiinimootorit, pole aga siiski parim.
Hooldejaamade töötajad on ehk pädevamad, eriti kui seal hooldatakse vaid ühe firma autosid. Siiski olen kogenud, et hooldejaamas on komme kallata ka vana auto karterisse pigem kõige moodsam, mitte just selle automargile ja väljalaskeaastale vastav õli.
Autor: Leevi Mölder