«Kasutatud autode müüjad jäävad tööta ning nende aastate jooksul tehtud investeeringud lendavad vastu taevast,» prognoosis EMEA esimees, Tartu firma OÜ Aatomik-Transport juhatuse esimees ja üks omanik Andres Sallo.
Inimesed ei jõua Sallo sõnul kallimaid autosid osta. Nii näiteks kallineb maainimeste seas nõutud 1989. aasta Ford Sierra pärast kõrgema aktsiisi lisandumist 12 000 krooni võrra.
Sallo sõnul on aktsiisi järsk tõstmine praeguse majanduslanguse ajal ebasobiv. Sallo andmeil toovad kasutatud autode legaalsed maaletoojad praegu riigile aktsiisi- ja käibemaksu näol umbes 400 miljonit krooni aastas.
Ligi poolsadat autofirmat ühendava EMEA juhid on kohtunud Reformierakonna ja Isamaaliidu esindajatega. Reformierakonna Tartu piirkonna esimehe, ärimehe Neinar Seli sõnul on Reformierakond olnud kogu aeg selle seaduse vastu.
«Erakonnal pole kahjuks praegu võimu ei riigikogus ega valitsuses, et seadust muuta,» lisas Seli.
«Praeguselt valitsusliidult ei looda me mingit muudatust,» rääkis Andres Sallo. Aktsiisitõus on tema väitel praeguse valitsuse eelarveaugu lappimine.
Valitsus loodab enda algatatud mootorsõidukiaktsiisi seaduse abil täita riigieelarvet 407 miljoni krooni võrra.