Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) tõi transporditeenuse tarbija koolitamiseks Eestisse tasemel lektorid. Koolituspäeval oli saal küll rahvast täis, kuid eksportööre-importööre oli neist vaid alla veerandi.
Sisu või korralduse osas lonkavad koolitusprojektid on kujunenud takistuseks eksportööri-importööri logistikaalasel harimisel.
Seni Eestis pakutud tuntumad koolitusprogrammid pole osalejaid rahuldanud. Mitmel korral on Äripäeva transpordirubriigis pidanud kommentaatorid sisult ja organisatoorselt tasemelt ebapiisavaks Eesti ühe vanima logistikaalase koolituse pakkuja, Logistika Maja koolitusprogramme. Air Cargo Estonia kliendilehes on kritiseeritud EMI EWT ekspedeerija koolitusi, sest ei ole suudetud garanteerida kursuse ühtlast head taset.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vanade koolitajate nõrkust tunnetades lisandub logistikakoolitusse uusi tegijaid, muutes olukorra veelgi hullemaks. Kogemuste puudumise tõttu on enamikul raske leida tasemel lektoreid ja pakkuda head koolitust. Air Cargo Estonia tegevjuhi Külli Prosa sõnul korraldatakse igasuguseid kursuseid, kus millestki räägitakse, kuid ebaprofessionaalselt. Schenker-BTLi tegevdirektor Meelis Arumeel kirub isehakanud lektoreid, kes pole päevagi osalenud tootmises ja teavad situatsioone vaid kuulujuttude tasemel.
Halvasti ettevalmistatud koolitust kogenud koolitatav suhtub edaspidistesse pakkumistesse eelarvamusega. Kui eksportöör-importöör on kulutanud koolitusele mitu tööpäeva, saanud vastu vaid omavahel seosetuid ettekandeid, halvasti ettevalmistatud kirjalikke materjale või neidki mitte, siis viskab ta järgmise koolituspakkumise prügikasti.
EEA lahendas raskeima probleemi -- leidis tasemel lektorid. Paraku komistas korralduse otsa. Õnneks on plaan muuta Soome logistika koolituskeskuse koolitused pidevaks. Loodetavasti ei astuta ühele rehale mitu korda ja Eesti eksportöörid-importöörid saavad kätte neile vajaliku koolituse.