• OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,45%37 776,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,64
  • OMX Baltic0,01%291,09
  • OMX Riga−0,3%880,48
  • OMX Tallinn−0,22%1 844,4
  • OMX Vilnius0,51%1 138,05
  • S&P 5001,76%5 767,57
  • DOW 301,42%42 583,32
  • Nasdaq 2,27%18 188,59
  • FTSE 100−0,1%8 638,01
  • Nikkei 2250,45%37 776,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,64
  • 16.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ilma ennustamisega võib raha pööritada

Lääne firmadest eeskuju võttes üllatasid mullu BIG Elektroonika ja Goldman siinmail uudse reklaamikampaaniaga, kus lubasid ilmaennustuse täitumise korral klientidele ostude eest raha tagasi maksta.
Kummagi kampaania puhul ilmaennustus ei täitunud ja ostjad raha tagasi ei saanud.
Kauplustele niisugune reklaamikampaania kahju ei too, sest ilmaga seotud riskid kindlustati välismaistes kindlustussündikaatides.
Eesti Varakindlustuse kindlustusdirektori Mihkel Uibopuu sõnul on kindlustusfirmal sellise kampaania riske võimalik suhteliselt adekvaatselt hinnata ning kindlustustariif välja arvutada.
Näiteks, kui saja aasta jooksul on sel kuupäeval olnud ilm üks kord niisugune, et kindlustussumma tuleks välja maksta, peaks firma kindlustusele tasuma sajandiku kindlustussummast.
Eesti Kindlustus pole selliseid kampaaniaid kindlustanud. Selleks peaks Uibopuu hinnangul olema palju analoogseid lepinguid, et ülejäänud lepingute tulu korvaks ootamatu ilmaga päevade kahju.
Kampaania idee saime meie ettevõtte Rootsi-poolsetelt omanikelt. Rootsis on BIGi ketis peaaegu kakskümmend kaubamaja ning sedasorti reklaamikampaaniaid on tehtud viimased seitse-kaheksa aastat.
Kampaania on Rootsis populaarne, mitmel korral on kauplused ostjatele ka raha tagasi maksnud.
Meie müüsime kampaania ajal seitsme miljoni krooni eest elektroonikat, see on perioodi käibest 20 protsenti enam.
BIG Elektroonikat tuntakse aktiivsete reklaamikampaaniate korraldajana.
BIG Elektroonika reklaamikampaania oli hästi planeeritud.
Kaubamärk, mida sel moel reklaamitakse, peab olema piisavalt tuntud, muidu talle ei pöörata turul vajalikku tähelepanu.
BIG Elektroonika reklaamikampaania trumbiks olid eelkõige uudsus ning atraktiivsus.
Firmal oli ideaalne võimalus koostada korralik kliendibaas, kuivõrd ostuvalmid kliendid on valmis ankeete täitma. Kliendibaasi põhjal on firmal hõlbus jälgida klientide ostuharjumusi ja neid edaspidi mõjutada.
Seekord jäi raha tagasi maksmata: ilmaennustus ei täitunud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele