• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,04%39 745,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,04
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,04%39 745,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,04
  • 16.03.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu transpordistrateegiast

Leedu kui ELi pürgiv riik on sõlminud ELiga transpordi infrastruktuuri vajaduste (TINA) kokkuleppe, et ühiselt määratleda Leedu veonduspoliitika prioriteete tulevase ELi liikmesriigina. Selle kohaselt huvitab ELi Leedus kaks põhilist transpordikoridori. Need on põhi--lõuna, mis hõlmab Via Baltica autoteed ja Tallinna--Riia--Kaunase--Varssavi raudteeliini, ning ida--lääs ja raudteeliinid Kiiev--Minsk--Vilnius--Kaunas--Klaipeda ja Kaunas--Kaliningrad.
TINA programmi järgi ehitatakse Leedus aastani 2015 1608 km autoteid (eraldatakse 400 mln eurot), 1173 km raudteid (771 mln eurot), rekonstrueeritakse Klaipeda sadam (292 mln eurot) ning Vilniuse, Kaunase ja Palanga lennujaam (70 mln eurot).
Leedu transpordisüsteem annab ca 7% SKTst, seal töötab 71 000 inimest, kes moodustavad 4,3% tööjõust. 46% transpordiveostest annab transiit Klaipeda sadama kaudu või SRÜ riikide ja Kaliningradi vahel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: B&B

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele