Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viimsi terminal läbis ekspertiisi
Milstrandi juht Enn Vann ütles, et pärast Viimsi vallavolikogult loa saamist kulub Milstrandil terminali 20 000 kuupmeetri suuruse laienduse projekteerimiseks kaks kuud ja ehitamiseks kuus kuud.
51 Viimsi valla elaniku allkirjaga protest Milstrandi vastu ei peata ekspertiisi läbinud ja seadustele vastavat projekti, ütles eile keskkonnaministeeriumi peaspetsialist Arion Volmer.
Vanni sõnul soovis ta projekteerimist alustada mullu detsembris, kuid terminali teenindava raudtee äärsete majaomanike vastuseisu tõttu pole ta seniajani vallavalitsusest luba saanud.
Ligi pooled Viimsi vallavolikogu liikmetest ei poolda väidetavalt liiga suure raudteeliikluse müra tõttu kütuseterminali laiendamist. Volikogu peab seaduse kohaselt andma Milstrandile loa vaatamata elanike vastuseisule, kui keskkonnaministeerium projekti heaks kiidab, ütles Viimsi abivallavanem Enn Sau.
Keskkonnaministeeriumi tellimusel osaühingu E-Konsult poolt tehtud ekspertiisi kohaselt ületab tsisternide vedu raudteel öösel lubatud mürataset, kuid jääb päevasel ajal lubatu piiridesse.
Naftaraudtee ääres asuvate majade elanikud peavad hoonete heliisolatsiooni omal kulul parendama, kui taotlevad paremaid keskkonnatingimusi, ütles E-Konsulti juhatuse esimees Lembit Linnupõld. «Müratase ületab öösel lubatud piiri majades, mis on ehitatud valla loal raudtee 30meetrisesse kaitsevööndisse,» selgitas ta. «Tõenäoliselt peavad elanikud magamistoad maja teisele küljele ümber kolima, kui ei talu müra.»
Linnupõld soovitab öisteks vedudeks koostada rohkem kui 100 000 krooni maksva piirkonna müra prognoosi kaardi.
Mürakaardi koostamine võtab aega paar kuud, sest öised mõõtmised tuleb rongi möödumise ajal teha kõigis 51 majas, mille omanikud terminaali laiendusele vastuseisu avaldavad. Mürakaardi koostamine ei saa takistada vallavolikogu Milstrandile laiendamisluba andmast, ütles Linnupõld.
Viimsi vallavolikogu andis Milstrandile terminali laiendamiseks põhimõttelise loa juba 1996. aastal, kui kinnitas Viimsi kütusebaasi detailplaneeringu.
Milstrand kavatseb pärast terminaali laiendamist töödelda seal 1,26 miljonit tonni naftatooteid aastas, mis tuuakse kohale raudteetsisternidega.