Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Super-Subaru teeb sõitja uljaks

    Subaru Impreza WRX STi version 5 Type R tänavasõiduks kohandatud ralliauto on Äripäeva andmetel parima kiirendusega auto Eesti autosalongides.
    Viimane, mida Subarute maaletooja ASi Mariine Auto tehnikadirektor Joel Kakri Äripäeva ajakirjanikule ja ralliäss Margus Murakale autot üle andes ütles, oli: «No kihutage siis.»
    Kaheliitriline turbomootoriga auto kogub sajakilomeetrise tunnikiiruse 4,1 sekundiga. Autos oli hoolimata kiiruskatsetest turvaline tunne, kuna madala auto disain ning laiad rehvid tagavad suurepärase teelpüsivuse.
    Kiirendustest Aegviitu viival teel asuval vanal lennuväljal ei andnud loodetud tulemust, parimaks oli «kõigest» 5,2 sekundit nullist sajani. «Auto on vähe läbi sõitnud, sidur võtab 20% kiirendusest ära,» selgitas Subaruga rallit sõitev Murakas, «aga nelja sekundi tõmme on olemas».
    Võimsa sõiduriista kiirendust võib võrrelda lõbustusparkide atraktsiooniga, mille peale kõik naljalt ei roni. Auto maksimumkiirus on üle kahesaja kilomeetri tunnis. Kiirust piirav automaatika rakendub tööle viienda käiguga sõites juba 6000 pöördel. «Maksimumkiirus on väike, kuna auto pole mõeldudki tippkiirusteks. Ralliradadel küündib kiirus harva üle 200 km/h,» selgitas Murakas.
    Vahet pole, millise kiirusega maanteel kihutada, auto püsib teel nagu liimitud. Ka rooliga jõnksutades ei ilmutanud Impreza ebakindlust, sportlikud amordid ning vedrud ei lasknud autot kõigutada ka järsemates kurvides üle paari kraadi. Järsul pidurdamisel oleks turvavööta sõitja tõenäoliselt läbi esiklaasi välja paiskunud, kuna ülivõimsad pidurid töötavad laitmatult.
    Maanteelt siirdusime Subarut testima Väo karjääri, kus autoga saab kihutada selleks kohaldatud alla kilomeetri pikkusel kruusarajal. Väikesel rallirajal tuli ilmsiks Subaru STI tõeline olemus. Nelikvedu tagas ülihea teelpüsivuse ka sajakilomeetrise tunnikiirusega 90kraadisesse kurvi lennates.
    Murakas töötas innukalt reguleeritava keskdiferentsiaali luku nupuga, mis võimaldab veoülekannet sildade vahel muuta, et auto käituks rohkem esi- või tagasillaveolisena. Sportistmed hoidsid turvaliselt nii juhti kui ka kõrvalistujat. Erinevalt tavalistest seeriaautodest ei tekkinud järsul pöördel või pidurdamisel istmelt libisemise tunnet.
    Mootor käitus kruusateel etteaimamatult. Järsemal gaasile vajutamisel hakkasid kolm ratast kohal ringi käima, samas võimaldas nelikvedu ka kruusal suhteliselt äkiliselt kohalt startida. Ka tekkis sõitjal pärast mõnetunnist sõitu maanteel ja karjääris võimsa mootori tõttu võitmatuse tunne, mistõttu spidomeetrinäidik Liivalaia tänaval enam huvi ei pakkunud. Kahe-kolme sõidunädalaga on nii mõnigi uljaspea uue Subaru puruks sõitnud.
    Hoolimata jäigast sportvedrustusest ei hüpelnud auto ka Tallinna auklikel tänavatel. Igapäevaseks töölesõiduks pole ligi 600 000 krooni maksev sõiduriist siiski sobivaim. Lühikesed käigud ning äkiline vahejahutiga turbokompressor muudavad ummikutes liiklemise tülikaks. Samas pakkus auto linnas rida üllatusi, millest meeldivaim oli pidurite võime auto hetkega valgusfoori ees seisma jätta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.