Super-Subaru teeb sõitja uljaks

Subaru Impreza WRX STi version 5 Type R tänavasõiduks kohandatud ralliauto on Äripäeva andmetel parima kiirendusega auto Eesti autosalongides.

Viimane, mida Subarute maaletooja ASi Mariine Auto tehnikadirektor Joel Kakri Äripäeva ajakirjanikule ja ralliäss Margus Murakale autot üle andes ütles, oli: «No kihutage siis.»

Kaheliitriline turbomootoriga auto kogub sajakilomeetrise tunnikiiruse 4,1 sekundiga. Autos oli hoolimata kiiruskatsetest turvaline tunne, kuna madala auto disain ning laiad rehvid tagavad suurepärase teelpüsivuse.

Kiirendustest Aegviitu viival teel asuval vanal lennuväljal ei andnud loodetud tulemust, parimaks oli «kõigest» 5,2 sekundit nullist sajani. «Auto on vähe läbi sõitnud, sidur võtab 20% kiirendusest ära,» selgitas Subaruga rallit sõitev Murakas, «aga nelja sekundi tõmme on olemas».

Võimsa sõiduriista kiirendust võib võrrelda lõbustusparkide atraktsiooniga, mille peale kõik naljalt ei roni. Auto maksimumkiirus on üle kahesaja kilomeetri tunnis. Kiirust piirav automaatika rakendub tööle viienda käiguga sõites juba 6000 pöördel. «Maksimumkiirus on väike, kuna auto pole mõeldudki tippkiirusteks. Ralliradadel küündib kiirus harva üle 200 km/h,» selgitas Murakas.

Vahet pole, millise kiirusega maanteel kihutada, auto püsib teel nagu liimitud. Ka rooliga jõnksutades ei ilmutanud Impreza ebakindlust, sportlikud amordid ning vedrud ei lasknud autot kõigutada ka järsemates kurvides üle paari kraadi. Järsul pidurdamisel oleks turvavööta sõitja tõenäoliselt läbi esiklaasi välja paiskunud, kuna ülivõimsad pidurid töötavad laitmatult.

Maanteelt siirdusime Subarut testima Väo karjääri, kus autoga saab kihutada selleks kohaldatud alla kilomeetri pikkusel kruusarajal. Väikesel rallirajal tuli ilmsiks Subaru STI tõeline olemus. Nelikvedu tagas ülihea teelpüsivuse ka sajakilomeetrise tunnikiirusega 90kraadisesse kurvi lennates.

Murakas töötas innukalt reguleeritava keskdiferentsiaali luku nupuga, mis võimaldab veoülekannet sildade vahel muuta, et auto käituks rohkem esi- või tagasillaveolisena. Sportistmed hoidsid turvaliselt nii juhti kui ka kõrvalistujat. Erinevalt tavalistest seeriaautodest ei tekkinud järsul pöördel või pidurdamisel istmelt libisemise tunnet.

Mootor käitus kruusateel etteaimamatult. Järsemal gaasile vajutamisel hakkasid kolm ratast kohal ringi käima, samas võimaldas nelikvedu ka kruusal suhteliselt äkiliselt kohalt startida. Ka tekkis sõitjal pärast mõnetunnist sõitu maanteel ja karjääris võimsa mootori tõttu võitmatuse tunne, mistõttu spidomeetrinäidik Liivalaia tänaval enam huvi ei pakkunud. Kahe-kolme sõidunädalaga on nii mõnigi uljaspea uue Subaru puruks sõitnud.

Hoolimata jäigast sportvedrustusest ei hüpelnud auto ka Tallinna auklikel tänavatel. Igapäevaseks töölesõiduks pole ligi 600 000 krooni maksev sõiduriist siiski sobivaim. Lühikesed käigud ning äkiline vahejahutiga turbokompressor muudavad ummikutes liiklemise tülikaks. Samas pakkus auto linnas rida üllatusi, millest meeldivaim oli pidurite võime auto hetkega valgusfoori ees seisma jätta.

Hetkel kuum