Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevafirmad süüdistavad sadamat konkurendi soosimises

    Hansatee süüdistab Tallinna Sadamat Soome laevafirmale Silja Line 200 mln krooni maksma läinud kai ehitamises. Samal ajal pidi Hansatee oma uue katamaraani rambiosa eest ise 6 mln krooni välja käima.
    Tallinna Sadama koosseisu kuuluva Vanasadama direktor Mart Mesipuu ütles, et sadam ei rajanud nõndanimetatud viiendat kaid mitte konkreetse laevafirma tarvis, vaid see oli sadama enda arenguks vajalik. Kuni selle kai valmimiseni selle aasta algul said Vanasadamasse sisse vaid kuni 200 meetrit pikad laevad. Nüüd on kavas järgmisel suvel puksiiride abil Tallinna tuua koguni 300 meetrit pikk laev nimega Millennium. Sügisest peaks sama kai äärde peale kahe Silja Line'i laeva käima hakkama ka praegu Muugal peatuv laevafirmale Viking Line kuuluv Cinderella.
    Mesipuu sõnul on kai- ja reisijatasud ehk sadamamaksud Tallinna Sadamas kõigile laevaoperaatoritele võrdsed. «Minul pole sadama juhina võimalik mingeid soodustusi anda või, õigemini, paar kuud võiks ju seda teha, aga siis oleks ametist lahti ka,» selgitas ta. Hansatee endise töötaja Jaan Tootsi Tallinna Sadama etteotsa tuleku kohta arvas Mesipuu, et see on pigem selle laevafirma kahjuks, sest nüüd hoitakse mehe tegemistel eriti silm peal.
    Eesti laevafirmasid ei saaks Tallinna Sadamas eelistada juba seetõttu, et siis võiks Helsingi sadam samaga vastata ja kasu poleks sest kellelgi, nentis Mesipuu. Samas sõltub laevafirma suhetest sadamavõimudega näiteks sõidugraafikute koostamine, mis on teravat konkurentsi arvestades oluline.
    Hansatee avalike suhete juht Malle Aleksius kurtis, et Eesti laevafirmad peavad tasuma Helsingi sadamas poole suuremaid sadamamakse kui kohalikud reederid. Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido lükkas selle ümber, kinnitades, et sealgi on sadamamaksud kõigile ühesugused.
    Sadamamaksud pole ainsad, mida laevafirmad tasuvad. Neile lisanduvad riigile makstavad lootsi-, tuletorni- ja jäämurdetasud. Kinnitamata andmetel on just siin Hansatee eelisseisundis. Esiteks ei pea Eesti laevafirma lootsitasu üldse maksma, kuid välislaevade kaptenitele pole Eesti vetes lootsimise õigust seni antud.
    Märtsis muutis endine teede- ja sideminister Raivo Vare Silja Line'i ja veeteede ameti vahel varem kokku lepitud lootsi-, tuletorni- ja jäämurdetasusid nii, et tänavu peab firma välja käima 7,3 mln krooni lisaraha. Laido sõnul pani selline äkkotsus neid raskesse olukorda, sest aasta keskel ei saa piletite hinda muuta, seda ei võimaldaks ka üha tihenev konkurents. Kõige enam, kaks ja pool korda, tõusis tuletornimaks.
    Laido sõnul on Silja Line investeerinud Tallinna Sadamasse sissesõiduks kokku 47 mln krooni, suure osa sellest Muuga sadamasse, kuhu Finnjet pidi olude sunnil selle aastani silduma.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.