Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vastuolu ohustab ostjat

    Kauba ostja peab vältima tarnetingimusi, kus ostu-müügilepingus ette nähtud õigused ja kohustused satuvad vastuollu veolepingus ette nähtud õiguste ja kohustustega.
    Ohtlik tarnetingimus on CPT sihtpunkt, mille kohaselt sõlmib vedajaga veolepingu kauba müüja, kuid transportimise riski kannab ostja. Kui kauba saatja ei delegeeri CMR-saatelehe koostamise hetkel kauba käsutamisõigust kauba saajale (ostjale), tekib vastuolu. Kauba ostjal, kes kannab ostu-müügilepingu tarneklausli kohaselt kaupade transportimise riski, puudub võimalus anda vedajale transportimise ajal juhiseid. Juhiste andmine võib osutuda vajalikuks, kui transpordi käigus on kaupade liikumine takistatud (näiteks piiriületusel) või selgub, et saatelehele on märgitud vale mahalaadimise aadress.
    Kui selgub, et saatelehele on märgitud mahalaadimiskohana kontori aadress, ja kauba saaja palub vedajal sõita kaupa maha laadima lao juurde, siis teadlik vedaja ei täida sellist kauba ostja juhist. Autovedaja teab, et sellistest palvetest võib alguse saada pettus, kus petturist kauba ostja annab vedajale korralduse toimetada kaup teisel aadressil, võtab kauba vastu, võltsib allkirja ja pitsati ning esitab kolme päeva pärast vedajale küsimuse: «Millal saabub kaup?» Rahvusvahelise praktika kohaselt puudub vedajal igasugune võimalus ennast kaitsta, sest ta viis kauba saatelehel näidatust erineval aadressil. Vedajal on kauba saaja korraldusi õigus täita ainult siis, kui need edastatakse vedajale kirjalikult saatelehe esimesel eksemplaril. Enamasti ei saa kauba saaja seda teha, sest CMR-konventsiooni järgi jääb saatelehe esimene eksemplar kauba saatjale.
    Seega ei saa kauba saaja anda vedajale korraldust viia kaup saatelehele ekslikult märgitud kontori aadressi asemel lao aadressile. Kui müüjat ei huvita vedaja ja kauba saaja esilekerkinud probleemid ja ta ei anna vedajale kiirelt uusi korraldusi, siis on vedajal õigus otsuseid vastu võtta iseseisvalt. Muu hulgas on vedajal õigus laadida kaup maha esimeses ettejuhtuvas laos või kogunisti maha müüa, kui laokulud muutuvad suuremaks kauba realiseerimishinnast.
    Kui kauba ostja soovib kirjeldatud ebameeldivusi vältida, peab ta kas loobuma CPT tarnetingimusest või veenma kauba müüjat talle delegeerima veolepingu järgset käsutamisõigust. Selleks peab CMR-saatelehe koostamisel tegema sinna märkuse, et kauba käsutamisõigus kuulub selle saajale.
    Autor: Renee Mahl
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.