• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • 02.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas Wordiga küljendada ja on sel mõtet?

Word on tekstitöötlusprogramm ja küljendamist seal võiks mõista kui trükikõlbuliku leheküljekujunduse tegemist. Näiteks see lehekülg Äripäevast pannakse kokku PageMakeri-nimelises küljendusprogrammis ja seda teeb lehe peakunstniku loodud stiilide ja lehepõhjade järgi rubriigitoimetaja ise.
Kommentaaris tahtsin rääkida hoopis sellest, et tegelikult võiks osa sellest, mida firmad kas tellivad reklaami- ja kujundusfirmadelt või mille pärast ostavad endale kasvõi sellesama PageMakeri, teha ära hoopis lihtsamalt ja Wordis. Firma uudiskiri, aktsiaemissiooni prospekt või igakuine turuülevaade on kõik laias laastus tarbetrükised, mille puhul maksab pigem operatiivsus ja korrektsus kui viimase peal välimus ja teostus.
Minu ideaalinägemuse kohaselt teeks reklaamifirma sulle valmis tööpõhja Wordis, kus on paigas lehekülje välimus, kasutatavad fondid jms ning õpetaks näiteks sekretärile selgeks selle kasutamise. Olen demonstreerinud ka võimalust ehitada Wordi sisse suhteliselt väikese vaevaga süsteem tööpakkumiskuulutuste ja muude tüüpreklaamide tegemiseks - sekretär valib menüüst ajalehe ja reklaami suuruse ning täidab seejärel lüngad asjassepuutuva tekstiga. Seejärel võiks teha Wordi dokumendist PDFi (väljas on muide Acrobat 4.0, mis teeb selle eriti lihtsaks), kuhu trüki- või paljunduskoda lisab soovi korral näiteks kaanele värvilise pildi slaidipangast.
Kõige selle juures on vaid paar «aga»: kõigepealt ütleb reklaamifirma, et Word pole nende jaoks piisavalt proff programm ja nende disainer ei ole nõus seda selgeks õppima; siis on sekretär veendunud oma Wordi-oskuses ja keerab tehtud põhja kolme klahviklõpsuga tuksi; ning kõige lõpuks kukub trükikoda käigu pealt pikali, kui olete poetanud, et asi on tehtud Wordis.
Milles siis probleem? Minu meelest selles, et me pole viitsinud oma käes olevaid töövahendeid lähemalt uurida ja kasutama õppida. Tegelikult on nendega võimalik teha märksa keerulisemaid asju, kui me oskame arvata -- ja seda juba täna, enne kui tulevad välja Office 2000, Windows 2000 ja muud uued tööriistad.
Samavõrd on aga põhjuseks kinniolek vanas mõttelaadis -- osa töödest on kuulutatud pühaks ja ainult pühendatud gurude poolt suurt saladust hoides teostatavaks.
Autor: Peeter Marvet

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele