• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neste ja Statoil loovad ühise müügivõrgu

    Sisuliselt tähendab see monopolile lähedase turuosa tekkimist ja tarbijatele kõrgemat kütuse hinda Eestis.
    Lepingu järgi jaotuvad ühisettevõtte aktsiad poolte vahel võrdselt. Uue firma käive on möödunud aasta majandusnäitajate põhjal umbes 9,5 miljardit krooni.
    Automaattanklad jäävad tööle Neste kaubamärgi all, teenindajatega tanklad Statoili kaubamärgi all. Kuidas hakkab toimima kliendikaardisüsteem, ei ole praegu otsustatud. Samuti ei ole kindlaks määratud tulevase ettevõtte strateegiat, ütles Fortumi president Veli-Matti Ropponen. Ühisfirmana loodetakse tegevust alustada jaanuaris.
    Statoili Balti regiooni kommunikatsioonidirektori Baiba Rubessi sõnul võimaldab ühinemine paindlikumat hinnapoliitikat ning annab tänu laiemale teenindusvõrgule võimaluse kontrollida turgu.
    Ühinemine võib ohtu seada väikeste kütusefirmade tegevuse jätkamise. «Ma arvan, et see ühinemine annab hulgale väiksematele tegijatele otsese tõuke käituda samal viisil, seljad tuleb kokku lüüa,» rääkis ASi Alexela Oil peadirektor Heiti Hääl. Hääle väitel annab ühinemine Nestele ja Statoilile kaardiga püsiklientide juurdevõitmisel tugeva eelise. Kütusekaardi kasutajad tarbivad ligi poole kütuse kogumüügi mahust Eestis.
    Samas tähendab ühinemine kütusemüüjatele positiivset muutust hindades. «Neil ei oleks huvi hinda allapoole lasta, pigem tõstavad nad seda,» rääkis Hääl.
    Äripäeva analüütiku Tõnis Oja sõnul saab ühinemisel loodav ettevõte kütuseturu ainudikteerijaks. «Konkurentsiamet peaks siin silma peal hoidma,» rääkis Oja.
    Konkurentsiametile ei ole osapooled ühinemiskavatsusest teatanud, sest tegemist on alles eellepinguga. Konkurentsiseaduse kohaselt tuleb konkurentsiametisse pöörduda juhul, kui poolte realiseerimise netokäive on rohkem kui 100 mln krooni ja turuosa on vähemalt 40 protsenti.
    Statoilil on Eestis 33 ja Nestel 23 bensiinijaama. Statoil on Norra riiklik nafta- ja gaasikontsern. Fortum on Helsingi börsil noteeritud Soome energeetikakontsern, milles riigi osalus on 75,5%. Kontsern moodustati 1998. aastal Neste ja IVO ühinemisel.
    Autor: Anu Jürisson
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
LHV: Coopi aktsia on ülehinnatud – aeg müüa
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
Euroopa liidrid soovivad Poola küsimuse jätta komisjonile lahendada
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Ida-Viru maakonnas hakkab teehooldustöid tegema Ossipenko võlgades ettevõte
1. oktoobril vahetus Ida-Viru maakonnas transpordiameti hallatavatel riigiteedel hooldelepingupartner, järgnevaks viieks aastaks asus korrashoiutöid tegema Nikolai Ossipenko ettevõte OÜ N&V.
1. oktoobril vahetus Ida-Viru maakonnas transpordiameti hallatavatel riigiteedel hooldelepingupartner, järgnevaks viieks aastaks asus korrashoiutöid tegema Nikolai Ossipenko ettevõte OÜ N&V.