• OMX Baltic4,58%302,11
  • OMX Riga0,15%880,17
  • OMX Tallinn5,56%1 932,88
  • OMX Vilnius1,38%1 153,45
  • S&P 5000,00%5 712,2
  • DOW 300,00%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 100−0,73%8 625,81
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,69
  • OMX Baltic4,58%302,11
  • OMX Riga0,15%880,17
  • OMX Tallinn5,56%1 932,88
  • OMX Vilnius1,38%1 153,45
  • S&P 5000,00%5 712,2
  • DOW 300,00%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 100−0,73%8 625,81
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,69
  • 07.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen juunis kõige populaarsem

Viimati juhtis Volkswagen kuu müügitabelit möödunud aasta juulis, pärast seda on müüdavaim automark olnud enamasti Toyota.
ASi Saksa Auto müügijuht Andrus Parts tunnistas, et ehkki juuni enimmüüdud mudel oli VW Bora, ei saa esikoha eest vaid seda autot tänada. «Kokku müüsime 77 autot, Borasid oli neist 24. Edukalt läksid näiteks ka Passatid, mida müüsime 20,» lausus Parts, kelle sõnul eelistavad eestlased sedaankerega autosid. «Luukpäraga Golfe müüsime vaid üheksa.»
Partsi sõnul on uute autode turg Eestis stabiliseerumas, seda eeskätt tänu liisingutingimuste ühtlustumisele. «Juba pikemat aega on intress püsinud 11--13 protsendi piires ja see on ostjatele juba suhteliselt taskukohane,» nentis Parts.
Järgmiseks kaheks kuuks ennustas Volkswagenite müügijuht mõningast läbimüügi langust. «Eeldame, et juulis ja augustis suudame müüa umbes 60 autot, sest suvekuudel on kauplemine alati loium. Juuni tulemused kajastuvad enamasti kevadist müügitööd,» lausus Parts.
Eelnevate kuude jooksul suurepäraseid müügitulemusi näidanud Suzuki müüs juunis 29 autot vähem kui mais. Aprillis sai Suzuki Eesti Energia suurtellimuse ja müüs ühtekokku 106 masinat.
Japauto müügidirektori Erkki Otsa sõnul on 20--30 auto piiresse jääv Suzukide kuuläbimüük täiesti normaalne. «Edetabeli viies koht on meie jaoks igati rahuldav, Eesti autoturg tervikuna on aga iseküsimus,» lausus Ots. Ta lisas, et vaevalt ükski firma suudab korrata läinudaastaseid müügitulemusi.
Oma osa languses mängis Otsa sõnul ka see, et rahva seas populaarsust võitnud minidzhiibi Suzuki Jimniga tekkisid tarneraskused ja enamik ettetellitud autodest jõuab kohale alles juulis.
«Juunis õnnestus meil müüa vaid viis väikest maasturit,» lausus Ots, kelle ennustuste kohaselt kujuneb Japauto juulikuu teiseks müügihitiks uus Seat Toledo.
Juunikuus müüdi Eestis kokku 621 uut sõiduautot, mis on tunduvalt vähem kui mullu juuni 1037- ja ka selle aasta mai 671autoline läbimüük.
Ka kaubikute müük oli juunis jätkuvalt kahanev. Kui mais müüdi Eestis 164 tarbesõidukit, siis juunis 11 masinat vähem.
Kokku on sellel aastal ostja leidnud 806 väikest kaubaautot, läinud aasta esimesel poolel müüdi neid ligi kaks korda rohkem ehk 1574 masinat.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele