• OMX Baltic−0,36%291,04
  • OMX Riga−0,35%886,84
  • OMX Tallinn−0,42%1 848,47
  • OMX Vilnius−0,19%1 132,97
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 100−0,4%8 670,77
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic−0,36%291,04
  • OMX Riga−0,35%886,84
  • OMX Tallinn−0,42%1 848,47
  • OMX Vilnius−0,19%1 132,97
  • S&P 500−1,07%5 614,66
  • DOW 30−0,62%41 581,31
  • Nasdaq −1,71%17 504,12
  • FTSE 100−0,4%8 670,77
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 12.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ida-Euroopas kasvab veose risk

Veosekindlustuse sõlmimisel peavad kindlustusseltsid suurimaks riskipiirkonnaks Ida-Euroopat, madalaim kindlustustariif on Eesti-sisestel veostel.
Ida-Euroopa kõrgemate kindlustustariifide põhjus on suuremas varguse ja röövimisohus. Salva Kindlustus ei välista koguni võimalust tema arvates kahtlase taustaga firmade kaupa üldse mitte kindlustada. «On firmasid, kellel on algusest peale plaanitudki, et kaup läheb kaduma,» ütleb Salva Kindlustuse juhatuse liige Andres Lõhmus.
Ida-Euroopas on suurem tõenäosus kohata terminaalides kaupade ladustamisel lohakat suhtumist, mis võib kaupu kahjustada. Vadim Paltman Eesti Kindlustusest tõstab Ida- Euroopast eraldi esile Venemaad, kus on tollipettuste tõttu kõige kõrgem risk.
Eesti-sisestel vedudel on kindlustustariifid madalaimad. Pole piiriületusi pikkade järjekordadega, kus võib esineda vargusi. Veovahemaad on lühikesed, mistõttu on vähe ümberlaadimisi.
Kindlustustariif ei tohi kindlasti omada põhilist rolli kindlustusseltsi valimisel. Kui Lääne-Euroopa veol on tariif 0,2 või 0,3 protsenti koorma maksumusest, seega pole poole- miljonilise koorma puhul oluline vahe, kas maksta kindlustusele 1000 või 1500 krooni koorma kohta.
Oluline on kindlustusseltsi usaldusväärsus -- eks me kõik teame, kellel on skandaalid ja kes saavad ilma skandaalideta hakkama. Teiseks on oluline kindlustusseltsi professionaalsus kindlustuslepingu sõlmimisel ja kahju käsitlemisel. Seda saab kindlustusvõtja paraku alles siis selgitada, kui ta ka ise asjast midagi teab.
Kindlustusvõtja peamine viga on, et ei kindlustata all risk vastu, vaid võetakse kombineeritud variante, kust võib kaubakahju tekkimise põhjus välja jääda. Samuti ei loeta kindlustusseltsi üldtingimusi. Kindlustusseltsi üldtingimustes võib juurde tulla välistusi lisaks standardvälistustele, mis rahvusvaheliselt kehtivad.
- Kindlustusvõtja tahtlik vale käitumine.
- Tavaline leke, kaalu või mahu kaotus.
- Kõlbmatu pakend.
- Kaupade loomupärane viga või defekt.
- Hilinemine.
- Vedaja maksejõuetus või finantskohustuste mittetäitmine.
- Tuumarelvad.
- Sõda, kodusõda, revolutsioon.
- Streigid ja tsiviilrahutused.
Vt. ka tabel
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele