Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa tollid sunnivad kauba väärtust kärpima

    Ettevõtted alandasid eelmisel aastal tollilaos ekspordi ootel olevate kaupade hindu kokku 2,27 miljardi krooni võrra. Tolli andmetel tuleneb nii suur vahe eelkõige Venemaale müüdavate kaupade hinna mitmekordsest vähenemisest. Tolliameti peadirektori asetäitja Rein Vellingu sõnul on sellised tehingud seaduslikud ning võimaldavad Eesti eksportijatel vältida topelttollide tõttu tekkivat suurt hinnalisa. Velling ütles, et tavaliselt on mujale kui Venemaale eksportivad ettevõtjad huvitatud hinna tõstmisest tollilaos, et riigilt rohkem käibemaksu tagasi küsida.
    Kauba hinda on võimalik ettevõtetel muuta kaupade müümisel ja ostmisel tollilaos. Venemaa tollimaksudest kõrvalehiilimiseks müüvadki ettevõtted oma kauba tollilaos madala hinnaga offshore-firmadele.
    Mitme Venemaale eksportiva firma juhid kinnitasid, et neil on topelttollidest vabanemiseks välja töötatud süsteemid, kuid avaldada nad neid ei soovinud.
    Eestisse toodud kaubad odavnesid tollilaos eelmisel aastal 0,6 miljardi krooni võrra.
    Rein Velling ütles, et käibemaksupettuste vältimiseks võtab toll madala hinnaga Eestisse toodavatelt kaupadelt tagatise, mille aluseks on keskmine hinnatase. Tagatis on vahe kauba hinna ja keskmise hinna vahel. Hinna alandamisest võidavad need ettevõtjad, kelle kauba hind on keskmisest kõrgem või kelle puhul ei õnnestu tollil tõestada, et hinnaalanduse põhjuseks on maksupettus.
    Toll peab põhjendatuks riknevate ja hooajaliste kaupade hinna alandamist ning tagastab ettevõtjale tagatise.
    Tallinna Kaubamaja logistiku Andres Lehe sõnul võivad ettevõtted maksukoormuse vähendamiseks tolliametnikke lihtsalt petta, esitades neile valearve või kahe arve asemel ühe.
    Lehe väitel ei kontrolli tolliametnikud autode ja paberite sisu vastavust. «Heal juhul tehakse auto luuk tagant lahti, vaadatakse, et on jah nagu jalatsikarbid, aga tegelikult võivad seal hoopis vorstikangid olla,» rääkis Leht.
    Rein Velling ütles, et nemad kontrollivad tolli läbinutest umbes 5 protsendi pabereid süvendatult või teevad kauba läbivaatust. Rohkem kontrollitakse aktsiisiga maksustatud kaupade liikumist. Vellingu hinnangul tooks masinate totaalne kontroll kaasa tohutud järjekorrad ning täiendavate tolliametnike töölevõtmisega seotud kulutused. Tema sõnul on 80 protsenti kaubavedajatest alalised ning kui nemad eksivad, siis juhuslikult.
    Velling möönis, et maksudest saab kõrvale hiilida ka koostöös korrumpeerunud tolliametnikega. Korrumpeerunud ametniku abiga võib näiteks sigarette importiv ettevõte ühe treileri sigarettide eest jätta riigile maksudena tasumata umbes 2,6 miljonit krooni. Vellingu sõnul on tolliametniku seotust maksupettustega raske tõestada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.