• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 5000,02%5 713,07
  • DOW 30−0,11%42 406,41
  • Nasdaq −0,09%17 882,16
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 5000,02%5 713,07
  • DOW 30−0,11%42 406,41
  • Nasdaq −0,09%17 882,16
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 06.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narva linnavalitsus maksustas piiriületuse

Iga Narva piiripunkti saabunud auto saadetakse üksnes vene keelt kõneleva ametniku poolt piirilt tagasi, kui selle juht pole maksnud Narva linnavalitsusele kuuluvale aktsiaseltsile Transservis-N 15 või 300 krooni.
Piiriületuskorra Narvas määrab tänavu aprillis linnavalitsuse kinnitatud transiittranspordi platsi kasutamise eeskiri. «Transiittranspordi platsi kasutavad kõikide Eesti-Venemaa piiri ületavate veo- ja sõiduautode ning busside juhid,» seisab eeskirjas.
Piiriületajate soovide ärakuulamine ja järjekorda lülitamine toimub soojakutes, kus töötavad dispet?erid suhtlevad vaid vene keeles.
15 krooni maksjad pääsevad piiripunkti pärast 8--10tunnist ootamist aktsiaseltsi laoplatsil, 300 krooni tasumisel lüheneb ooteaeg 1,5--3 tunnile. Eelisjärjekorra õigus on Narva reisibüroo Reiviis klientidel, alla kolme aasta vanustel lastel ja rohkem kui 80 aastat vanadel inimestel.
Belgia ettevõtte Solid NV idasuuna esindaja Piret Lepp ütles, et Eesti-Vene piiril toimuv on ettevõtjatele raske teema, sest ametnikud töötavad tema sõnul palavate ilmadega piiril talumatu aeglusega. «Kuigi mul on rahast kahju ja pean kõhnema rahakotiga inimeste halvemasse olukorda seadmist ebaõiglaseks, maksan parema meelega 300 krooni kui seisan kaheksa tundi järjekorras,» ütles Lepp. «Tööandja ei saa mulle lubada nii pikka ootamist.»
Kohtla-Järve ettevõtte Delor AS Reisid juht Illart Jool ütles, et ta peab Narva linnavalitsuse poolt turismifirmale Reiviis antud eelisjärjekorra õigust ennekuulmatuks. «Minu arvates on see lausa ebaseaduslik,» ütles Jool. «Olen üllatunud, et Narva linnavalitsus midagi sellist teeb.» Jooli sõnul kurdavad tema ettevõtte kliendid pidevalt pikkade järjekordade ja kehva teeninduse üle piiriületusel Narvas.
OÜ Reiviis direktor Tatjana Kisseljova ütles, et ettevõte sai ainsa turismifirmana loa oma klientidele tasuta eelisjärjekorra õigust pakkuda, sest osaleb Eesti-Vene-Soome piiriäärsete alade projektis EstRuFin. Kisseljova sõnul ei kuulu ettevõtte omanikeringi linnavalitsuse ega volikogu liikmeid. «Me ei äritse eelisjärjekorraga, vaid oleme taotlenud kiiret piiriületust Peterburi suurte turismifirmade klientidele, kes ei saa riskida lennukile hilinemisega,» selgitas ta.
Narva linnavalitsuse poolt määratud Eesti Vabariigi piiripunkti pääsemise kord on õiguslikkuse kontrollimiseks menetluses õiguskantsleri Erik-Juhan Truuvälja büroos. «On kahtlusi, et selles kõik ei klapi,» ütles õiguskantsleri vanemabi Anne Jakobson.
Siseministeeriumi asekantsler Tiit Sepp ütles, et Narva linnavalitsus tegutseb piiriületajatelt raha korjates õiguspäraselt, sest omavalitsustel on õigus kehtestada kohalikke makse. See, kuidas autod piirini jõuavad, pole siseministeeriumi asi, ütles ta.
Piirivalveameti andmetel läbib Narva piiripunkti ööpäevas Eesti poolelt ligi 400 sõidukit. Narva linnavalitsus teenib piiriületajatelt maksu kogudes ca 30 000 kr päevas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele