Indrek Kald • 25 august 1999

Mobiili remondi aeg võib venida pikaks

Ettevõtja Mati Nurs viis oma katkise mobiili Nokia 5110 Esmofoni remonti, kuid vea avastamine ja remont võttis aega enam kui enam kui 10 päeva.

Tavaliselt ei võta mobiili remont müügiesinduses aega rohkem kui mõned tunnid, harvem peab omanik oma telefonist loobuma pikemaks ajaks. Hiidlase Mati Nursi telefonil kadus tihtipeale kõne ajal telefonil levi ja ta viis selle Esmofoni parandada.

Hiljem teatas Esmofon, et ei ole suutnud kümne päeva jooksul probleemi lahendada, kuna tegemist olevat väga raske veaga. Kui viga ei leita, siis antakse telefon kliendile lihtsalt tagasi.

Teise Eesti suurema telefonimüüja Hallo! tehniku Raul Tarma sõnul jääb viga avastamata 3-4 protsendil juhtudest. «Mobiil on piisavalt keeruline seade, lisaks võib viga olla ka SIM-kaardis või hoopis operaatoris,» selgitas ta.

Viisin oma Radiolinja võrgus kasutatud Nokia mobiiltelefoni Tallinna Esmofoni remonti, kuna sel hakkas kõne ajal levi ära kaduma. Kümne päeva möödudes, kui uuesti pealinna sattusin, ei olnud asi paigast nihkunud.

Hooldusmees tunnistas, et nad ei ole veel suutnud telefoni viga leida.

Küsisin, kas nad annavad mulle asendustelefoni, kuid me ei jõudnud kokkuleppele, kuidas ma selle neile tagastan.

Pakkusin, et Esmofon tuleb Hiiumaale ja annab minu remonditud telefoni tagasi, saades vastu asendustelefoni. Sellega ei olnud nad nõus ja nii olen praegu telefonita.

Leidsime selle Nokia leviomadusi takistava vea lõpuks eile, kolmapäeva õhtul. Remont oleks olnud tasuta, kui garantiiaeg veel kehtinuks. Nüüd kehtib sellele telefonile Esmofon hooldusosakonna poolt kolmekuuline garantii. Tavaolukorras teostame remonti kahe tööpäeva jooksul. Vajadusel pöördume mudeli tootjafirma poole konsultatsiooni saamiseks.

Vahetusaparaatide arvu piires pakume kliendile vastu vahetusaparaadi. Kuna nimetatud juhtumi puhul ei olnud tegemist EMT võrgus töötava ja Esmofonist ostetud mobiiltelefoniga, siis kliendiga vahetusaparaadi andmises kokkuleppele ei jõutud.

Hetkel kuum