Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ostetakse ainult Volvot ja Ivecot
Eestis on tänavu suudetud 12--15,99tonnise täismassiga veokitest müüa vaid Ivecosid ja Volvosid.
Kuni 15 tonnise täismassiga veokeid on Eestis müüdud sellel aastal vaid kaheksa. Selle klassi veokeid kasutatakse peamiselt sisetranspordiks. Siseturu veohinnad on aga niivõrd madalad, et uue auto ostmisse ei julgeta investeerida. Praegu on võimalik sama töö ära teha ka tunduvalt odavamate Nõukogude ajast pärit autodega.
Volvo toodab 12-, 14- ja 15tonnise täismassiga FL6-mudeleid. Volvo selle klassi veokite suurimaks plussiks nimetab Andre Leet Volvosid Eestis müüvast ASist Balvo mootori ehitust. Mootoris on ühendatud turbolaadija mehaanilise kompressoriga, mis tähendab suurt võimsust ka madalatel pööretel. Lai ökonoomsete pöörete ala võimaldab eelkõige vähem käiguvahetusi ning väiksemat kütusekulu.
Kuna selle klassi veokeid kasutatakse väga palju linnaliikluses (tänavapuhastusel, prügiveol, ehitus- ja teetöödel), siis on oluline ka heitgaaside vastavus EURO 2 nõuetele.
Võrdselt Volvoga on tänavu Eestis müüdud ka neli 12--15,99tonnist Iveco veokit. Ivecol on selles klassis kolm EuroGargo mudelit -- ML 120 E, ML 130 E ja ML 150 E. Nagu Volvol, vastavad ka Iveco mootorid EURO 2 nõuetele. Lähiajal plaanitakse mootorite osas siiski suuremaid muudatusi. Veokile paigaldatakse neljaklapiline mootor, millega väheneb masina kütusekulu 6% (praegu on täislastis Iveco kütusekulu olenevalt mootori võimsusest 18--25 liitrit 100 km kohta). Samuti muutub mootor kuni 170 kilogrammi kergemaks, mille tulemusena suureneb auto kandejõud.
Eestisse jõuavad uue mootoriga Ivecod müügile kevadel.
AS Võhu Vein ostis hiljuti toodangu laialivedamiseks juba teise Iveco veoki. Direktori asetäitja Kalev Onga sõnul pole esimese Ivecoga läbitud 150 000 kilomeetri jooksul midagi erilist juhtunud, hoolduskulud on seni piirdunud õlivahetusega. Seetõttu ei hakatud masinaparki kirjuks ajama ja otsustati teise veoki ostul jääda truuks Ivecole. Pakutud on ka Volvo sama klassi veokeid, kuid Onga väitel on need palju kallimad.