Firmast välja suunatud turundus on üha enam asendunud väljast sisse tuleva info kogumise ja töötlemisega.
Üks selle paremaid näiteid on Interneti kaudu toimiv kaubandus ehk e-kaubandus, millele pöörab olulist tähelepanu ka marketingi «isa» Philip Kotler oma raamatu «How to Create, Win, and Dominate Markets» (kuidas luua ja võita turgu ning seal domineerida).
Lisaks sellele, et vahendada või müüa konkreetseid tooteid ja teenuseid, annab e-kaubandus võimaluse koguda kiiresti andmeid oma klientide soovide ja vajaduste kohta. Nii saadakse kokku elektrooniline andmebaas, mis lubab firmal omakorda kliendi e-posti aadressile (kui ta on selleks nõusoleku andnud) saata teda huvitavate toodete täiendavaid pakkumisi või allahindlusteateid. E-kaubandus annab ka suurepärase võimaluse globaalseks turunduseks. Pole vahet, kas klient teeb tellimuse Euroopas või Ameerikas.
Kui firmal on olemas oma esindused erinevates maailma nurkades, jõuab tellitud kaup kätte suhteliselt kiiresti.
Globaliseerumine tähendab ka üha suurenevat konkurentsi. Kui alles hiljuti olid peamised võistlejad lähinaabrid, siis nüüd võib teie lojaalse kliendi üle lüüa firma, kelle peakontor asub teisel pool maakera.
Negatiivset rolli võib aga e-kaubanduse puhul mängida mõnede liialt agressiivselt tegutsevate firmade käitumine, kelle üha sagenevad kommertssisuga e-kirjad tõukavad kliendi elektronkaubandusest hoopiski eemale.
Autor: Ott Kask