Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbija näeb argumendid läbi

    Turunduse arenguetapid ei sõltu rahvuslikust ega riiklikust eripärast. Ühelt etapilt teisele ülemineku piiri on isegi ühe riigi tasandil raske määrata, sest paralleelselt võib eksisteerida kaks-kolm etappi.
    Kui esimesed turunduse arenguetapid kestsid mitu aastakümmet, siis viimased on lühenenud tänu toodete ja turukommunikatsiooni rahvusvahelisemaks muutumisele.
    Euroopa arvamus- ja turundusuuringute ühingu ESOMAR tänavusel aastakonverentsil väitis Inglise turundusspetsialist Mary Goodyear, et viiendas etapis tuleb aeg, kui tarbija muutub turunduse ja kommunikatsiooni vallas niivõrd asjatundlikuks, et ta näeb läbi kõik katsed ja argumendid, mis on mõeldud tema veenmiseks.
    Väga küllastunud esmatarbekaupade turul ei saa enam tarbija lojaalsusega arvestada: ta on sõltuv oma hetkevajadusest või -tujust. Hoiak on mänguline või irooniline.
    Brand'il on väga erinevad rollid, mõnes tootegrupis võib brand'i roll olla teadlikult vähendatud. Näiteks kui tarbija leiab äkitselt, et ta soovib ilma igasuguse lisaväärtuseta brand'itut toodet, tuleb see luua. Teises rollis jätkavad brand'id tarbija veenmist ja meelitamist, sest tarbija soovib sellel turul «seda mängu mängida».
    Täiesti uue rolli omandavad nn ikoon-brandid, mis hakkavad tuleviku sotsiaal-poliitilisest elust osa võtma. Hetkel teevad seda juba Benetton ja The Body Shop.
    Ka reklaam on mänguline ja irooniline, kohati isegi «anti-reklaamilik».
    Segmenteerimine eeldab tarbija vajaduste täielikku kaardistust. Oluline on tulemuste laekumise kiirus, sest tarbija on väga muutlik. Laialdaselt võetakse kasutusele vaatlusedja on-line küsitlused.
    Kuuenda etapi märksõna on eetiline turundus. Mary Goodyear tõstatab küsimuse, kas senine tarbimise mahu kasvu stimuleerimisele suunatud turundus osutub tulevikus üldse elujõuliseks, sest loodusressursid ammenduvad. On seisukohti, et see ebakõla laheneb kapitalistliku turundusmehhanismi tingimustes iseregulatsiooni teel. Viimasel ajal räägitakse siiski rohkem sekkumise vajadusest. Tarbijate teadlik brand'i-valik võib osutuda just selleks vajatud tasakaalustavaks jõuks.
    Tulevikufirmad on üles ehitatud eeldusega, et äritegevus peab toetama elukeskkonna kvaliteeti ja samal ajal tootma kasumit.
    Tarbijad töötavad (ostavad) firmade heaks, kus investeeritakse elukvaliteeti keskkonna, geenitehnoloogia, rassismi, inimõiguste jms sotsiaalsete probleemide lahendamise toetamise kaudu.
    See tähendab uut suhet brand'i/tootja ja tarbija vahel: partnerlusest saab koostöö.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.