Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autostatistika peab minema uuele tasemele

    Kui 1990ndate aastate alguses autofirmades pinda sondeerima hakkasin, et muu maailma eeskujul igakuist statistikat avaldama hakata, põrkusin ootamatutele probleemidele. Tagasihoidlik küsimus «Palju te eelmisel kuul autosid müüsite?» tekitas mõneski firmajuhis arvamuse, et üritan tema suurimatele ärisaladustele jälile saada. Abi ei tulnud ka keerulise nimega Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidust (AMTEL). Juhatuse esimees Jaak Uudla arvas ebalevalt, et «võiks ju kord kvartalis teha, tihedamini pole küll võimalik».
    Autoregistrikeskus oli värskelt hakanud regulaarselt omi numbreid väljastama, aga nende usaldusväärsus oli allpool igasugust kriitikat. Kui ikka ühes tabelis olid erinevate automarkidena kõrvuti Iz, Iz' ja Izh ning Hundai ja Hyundai jne jne, siis oli selge, et sellise infoga pole midagi peale hakata.
    1996. aasta alguses ilmunud esimene tabel oli veel valgete laikudega -- kes omi andmeid ei avaldanud, sai sellekohase märke juurde. Oli ka naljakaid juhuseid. Üks tänagi edukas automüüja avalikustas meeleldi oma jaanuarikuised tulemused, kuna need olid parimate seas. Veebruar läks aga kehvemini ja siis leidis firma suhtekorraldaja, et selle kuu võiks maha vaikida. «Järgmisel kuul on meil loota suuremat partiid, siis anname kindlasti jälle ka omad numbrid!» lubati varmalt. Meeldetuletus, et ÄP lugeja oskab kindlasti kolme arvu piires liitmist-lahutamist, tõi selle PR-geeniuse siiski maa peale tagasi.
    Mõne kuu pärast veendus ka AMTEL, et igakuiste müügiaruannete esitamine pole autofirmadele probleem ja pakkus oma abi. Siis käivituski praegune süsteem, kus liidu liikmete müügitulemused tulevad liidu vahendusel ja mittekuuluvate firmade tulemused ÄP toimetajalt. Hiljem tõid ÄP eeskujul samad müügiülevaated oma veergudele Eesti Päevaleht ja Postimees.
    Tegelikult ei peaks autoturuülevaateid, mida kasutavad nii automüüjad, tootjad, pangad, liisingfirmad kui teadusasutused, koostama autorubriigi toimetajad, vaid see info peaks tulema hoopis autoregistrikeskusest (ARK). Kuni automüüjad ei suuda kokku leppida, kas nende müük tähendab Eestis müüdud autot või Eestisse müüdud autot, jääb AMTELi-ajalehtede töö tulem poolikuks. Abi ei tule ka ARKst, sest nende esmaregistreerimiste statistika jaotab autosid väljalaskeaasta järgi, eristamata, kas näiteks 1999. aastal registreeritud 1997. aasta auto on kaks aastat salongis seisnud või 100 000 km läbimise järel Saksamaa autoturult Eestisse toodud. Või on oktoobris registreeritav 1999. aasta auto 9 kuud taksot sõitnud.
    Tegelikult piisaks, kui ARKs lisataks praegu arvutisse löödavatele andmetele veel üks lahter -- kas auto on varem registreeritud või mitte. Kuni aga seda ei ole, tuleb loota vaid autofirmade endi aususele.
    Autor: Tõnu Ojala
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.