Sulev Oll • 11. oktoober 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Liftiga parkla ei lase kurjategijat auto ligi ja hoiab ruumi kokku

Liftiga parkla ei laseks kurjategijat auto juurde ja tekitaks uusi parkimisvõimalusi näiteks Tallinna vanalinnas.

Liftiga parkla kasutamine on lihtne. Juht sõidab autoga vastuvõturuumi ning suhtleb seal kas parklaoperaatori või väiksema parkla puhul protsessorjuhitava seadmega. Viimasel juhul valib kasutaja ise oma koodluku klahvistikul parkimiskoha koodi ja parklalift paigutab auto kohale. Igale parklakasutajale antakse personaalne kood lepingu sõlmimisel.

Parkimisliftiga parkla saab ehitada täiesti kinniseks. Nii tagatakse, et parklas seisvat autot kuri käsi kahjustama, veel vähem ärandama ei pääse. See on oluline eelis parkimismaja ees, kus autode valvamisel saab toetuda vaid turvakaameratele ja tõkkepuudele ning välistatud pole röövli kallaletung autojuhile.

Teine parkimisliftiga parkla eelis on ruumi kokkuhoid -- ära jäävad juurdepääsutee ja autodevaheline liikumisruum. Tiheda asustusega piirkonnas pole parkimismajale ega garaazhidele ruumigi, parklaliftiga saab aga seni kolme autot mahutanud garaazhi panna seitse masinat.

Parkimisliftiga parkla saab ehitada ka maa alla -- liftil pole vahet, mis suunas ta autot veab. Kesklinnas tuleb arvesse ka kitsa ja kõrge parkimishoone ehitamine.

Parkimislifti omadused ja ehitus parkla suurust ei piira, alla 10kohalisena pole aga asi enam majanduslikult otstarbekas. Küll võib ehitada sadade parkimiskohtadega parkla.

Ühe parkimiskoha tehnikaga varustamine maksab automatiseerituse tasemest ja konfiguratsioonist sõltuvalt 40 000--150 000 krooni, sellele lisandub hoone maksumus. Parklaseadmetega tegeleb Eestis OÜ Topmatic.

Kui vaadelda parkimisliftiga parklat kui äriideed, siis on see kahtlemata üks edumeelsemaid. Paraku on parkimismajade ehitamine ja nendesse investeerimine eraettevõtluse kätes ja linnavalitsus ei saa öelda, et tehke seda või tehke teist. Meie võime ainult soovitada, ei enamat.

Küll aga on linnavalitsus vastu võtnud detailplaneeringu nii Viru ja Vabaduse väljaku kui ka Rotterdami kvartali osas ning igale neist on parkimismaja ette nähtud.

Kui näiteks Helsingiga võrreldes on Tallinna tänavatel parkimiskohti enam-vähem samapalju, siis ei saa seda öelda parkimismajade kohta. Tallinn vajab vähemalt 4000 kohta parkimismajades. Ning kui investorid otsustaksid parkimismaju ehitades parkimisliftiga parkla kasuks, oleks see linnavalitsuse jaoks igati teretulnud.

Mina isiklikult ei ole kusagil mujal sellist parkimismaja näinud ja see viiks Eesti veel ühe asjaga muust maailmast ette.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt