Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõttele kuuluvate autode maksustamisel erisoodustusmaksuga on saanud selgeks, et ettevõtte sõiduauto kasutamisel tasutav maksumäär tuleb võrdne eraauto tööasjuks kasutamise maksuvaba kompensatsiooniga, ütles eile rahandusministri nõunik Terko Jakobson.
Sellise proportsiooni kehtestamise poolt on esinenud ka Kaubandus-Tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman. Ametnike kinnitusel ei ole maksu suurus aga veel paigas.
«Selge on ka, et maksumäär tuleb lame ehk kõigile ettevõtete sõiduautodele sama,» ütles rahandusministeeriumi avalikke suhteid koordineeriv Daniel Vaarik. Vaariku sõnul oleks eri maksumäärasid vastavalt sõidukite tegelikule kasutamisele võimatu rakendada, sest selle jälgimine oleks mõttetult kulukas ja aeganõudev. Jakobsoni kinnitusel kasutataks maksu arvestamisel autode registreerimisel kasutatavat klassifikatsiooni. Selle järgi ei kuuluks maksu alla üle poolteise meetri pikkuse kasti või enam kui kahekuupmeetrise kaubaruumiga sõidukid.
Ettevõtetele ja asutustele kuulub Eestis ligi 58 000 sõiduautot. Autoregistrikeskuse teatel puuduvad neil andmed, kui palju neist sõidukeist kuuluvad ettevõtteile ja kui palju riigiasutustele. Valdav osa 23 000 alla kolme aasta vanusest autost ehk 18 000 kuulub juriidilistest isikutest omanikele.
Jakobsoni sõnul on planeeritud tulevaks aastaks tulumaksu lisalaekumist kuni 300 mln kr, lisaks sotsiaalmaks. Ta märkis, et autode maksustamine ei hõlma siiski kogu erisoodustuste pealt riigile oodatavat tulu. Varem on rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja Lemmi Oro nimetanud võimaliku erisoodustuse summana ühelt autolt 1500 kr kuus, mis toob 10 620 kr täiendavaid makse aastas.