12. oktoober 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Virtuaalne reisiplaneerimine võib osutuda võimatuks

Iga kord, kui reisimine vajalikuks osutub, on mul kiusatus võtta kätte ja proovida täielikku iseteenindust ehk kogu reisiks vajaliku reserveerimist-ostmist Interneti kaudu.

Ühel või teisel põhjusel on mulle jäänud mulje, et selline käitumisviis peaks olema (a) nobedaim (b) odavaim ja (c) hoidma kokku reisija või tema sekretäri jalavaeva. Vähemalt arvavad nii erinevad autoriteetsed väljaanded -- aga minul ei ole see siiani kordagi õnnestunud.

Kõigepealt kulub aega, et leida Internetist mõni viisakana tunduv lennupiletibroneerija ja teha endale selgeks selle kasutamise iseärasused. Kumbki ei peaks ju suurem probleem olema, aga kui ma näiteks Yahoos (www.yahoo.com) vastava kategooria avan, võtab nimekiri silme eest kirjuks ja kangesti tahaks, et oleks viimati sealt loetud «autoriteetse osalustesti» juures sõelale jäänud nime kuhugi üles märkinud. Aga jõuad sa siis kõike üles tähendada.

Oletame, et mistahes kriteeriumi alusel õnnestub mul leida sobiv veebibroneerija -- mis te arvate, kas ma olen kordagi saanud sealt soodsamat hinda kui minust kahe kvartali kaugusel asuvast kohaliku turu juhtivast reisifirmast? Loen juhised veelkord läbi ja... ma tõesti tegin kõik õigesti, aga Tallinnast Riiga ja tagasi lendamiseks küsis Internet minu käest 547 dollarit (kahetsedes seejuures sügavalt, et ma ei soovi Riiga kaheks nädalaks jääda ning üritades samal ajal puhkusereisi kaela määrida) ja lennujaama piletikassa mittevirtuaalne tütarlaps vaid 227 dollarit. Sarnane vahe ilmnes ka mõni aeg tagasi, kui üritasin Ameerikasse sõita. Muide, kohaliku reisifirma WWW-lehekülg võib olla rahvusvahelisest märksa enam abiks reisihinna leidmisel.

Sarnaste probleemide otsa komistan ma muudelgi puhkudel -- näiteks oli mul tegelikult plaanis Riiga sõita autoga ja kindlustuste-volituste probleemi lahendamiseks tuli pähe võtta üüriauto. Viimasest külalise ootamisest lennujaamas oli meelde jäänud üks autorendifirma, mille hinnad maailmanimedest veidi soodsamad tundusid -- aga katsu seda nüüd Interneti-meres üles leida. Ei aita muu kui telefon pihku ja suhtlema. Või hotellist küsima.

Kardetavasti on osa minu ebaedus harjumusel kõiki korraldusi viimasel hetkel teha, aga ikkagi, miks ei võiks ma Internetist leida sama head hinda viimasel hetkel kui ümber nurga reisipoest või mõne suurlinna raudtejaama hotellivahendusputkast (kust leiab teatavasti kõike muudki peale ühiselamute, näiteks veerandi hinnaga n+1 tärni hotelli).

Autor: Peeter Marvet

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt