Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Virtuaalne reisiplaneerimine võib osutuda võimatuks

    Iga kord, kui reisimine vajalikuks osutub, on mul kiusatus võtta kätte ja proovida täielikku iseteenindust ehk kogu reisiks vajaliku reserveerimist-ostmist Interneti kaudu.
    Ühel või teisel põhjusel on mulle jäänud mulje, et selline käitumisviis peaks olema (a) nobedaim (b) odavaim ja (c) hoidma kokku reisija või tema sekretäri jalavaeva. Vähemalt arvavad nii erinevad autoriteetsed väljaanded -- aga minul ei ole see siiani kordagi õnnestunud.
    Kõigepealt kulub aega, et leida Internetist mõni viisakana tunduv lennupiletibroneerija ja teha endale selgeks selle kasutamise iseärasused. Kumbki ei peaks ju suurem probleem olema, aga kui ma näiteks Yahoos (www.yahoo.com) vastava kategooria avan, võtab nimekiri silme eest kirjuks ja kangesti tahaks, et oleks viimati sealt loetud «autoriteetse osalustesti» juures sõelale jäänud nime kuhugi üles märkinud. Aga jõuad sa siis kõike üles tähendada.
    Oletame, et mistahes kriteeriumi alusel õnnestub mul leida sobiv veebibroneerija -- mis te arvate, kas ma olen kordagi saanud sealt soodsamat hinda kui minust kahe kvartali kaugusel asuvast kohaliku turu juhtivast reisifirmast? Loen juhised veelkord läbi ja... ma tõesti tegin kõik õigesti, aga Tallinnast Riiga ja tagasi lendamiseks küsis Internet minu käest 547 dollarit (kahetsedes seejuures sügavalt, et ma ei soovi Riiga kaheks nädalaks jääda ning üritades samal ajal puhkusereisi kaela määrida) ja lennujaama piletikassa mittevirtuaalne tütarlaps vaid 227 dollarit. Sarnane vahe ilmnes ka mõni aeg tagasi, kui üritasin Ameerikasse sõita. Muide, kohaliku reisifirma WWW-lehekülg võib olla rahvusvahelisest märksa enam abiks reisihinna leidmisel.
    Sarnaste probleemide otsa komistan ma muudelgi puhkudel -- näiteks oli mul tegelikult plaanis Riiga sõita autoga ja kindlustuste-volituste probleemi lahendamiseks tuli pähe võtta üüriauto. Viimasest külalise ootamisest lennujaamas oli meelde jäänud üks autorendifirma, mille hinnad maailmanimedest veidi soodsamad tundusid -- aga katsu seda nüüd Interneti-meres üles leida. Ei aita muu kui telefon pihku ja suhtlema. Või hotellist küsima.
    Kardetavasti on osa minu ebaedus harjumusel kõiki korraldusi viimasel hetkel teha, aga ikkagi, miks ei võiks ma Internetist leida sama head hinda viimasel hetkel kui ümber nurga reisipoest või mõne suurlinna raudtejaama hotellivahendusputkast (kust leiab teatavasti kõike muudki peale ühiselamute, näiteks veerandi hinnaga n+1 tärni hotelli).
    Autor: Peeter Marvet
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.