Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmad vajavad lisatööjõudu

    Tootjad ja hulgifirmad on kauba laialiveoks sunnitud uuest aastast rakendama tööle autojuhte kahes vahetuses, kuna autojuhtide praegused tööpäevad ületavad tihti lubatud üheksatunnise tööaja piiri.
    Uuest aastast jõustuv mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskiri ei luba sõidukijuhil töötada üle üheksa tunni. See aeg ei ole tootjatele ja hulgifirmadele piisav, et varustada kaupadega üle Eesti klientideks olevaid kaupluseid. Kaugemate piirkondade varustamiseks kulub kuni 12 tundi.
    Küsitletud tootjafirmad pidasid autojuhtide tööaja reguleerimist õigeks, kuid nägid seadusest kinnipidamiseks ainsa võimalusena lisatööjõu värbamist. Lisatööjõu rakendamine tõstab aga transpordikulutusi ja võib viia toodangu hinnatõusuni lõpptarbija jaoks. Mõningaste hinnangute järgi võib transpordikulutuste tõus seoses autojuhtide töö- ja puhkeaja korra rakendamisega ulatuda kuni 10 protsendini ja toodangu hinnatõus lõpptarbijale 3--5 protsendini.
    Autojuhtide praegune tööaeg oleneb konkreetsest kaubaveo ringist. On päevi, kus autojuhi tööpäev jääb alla kaheksa tunni. Kui on aga pikem marsruut, siis on meil isegi 12tunniseid reise. Näiteks võtab juba Saaremaale sõit väga palju aega. Kuid autol on peal ka 15 kliendi kaup ja iga kliendi juures läheb aega vähemalt pool tunnikest. See on tõsine probleem ja me töötame, et lahendust leida.
    Üks lahendus võib tõesti olla, et autol on kaks juhti peal. Mujal maailmas kasutatakse varianti, et üks juht sõidab pika otsa kohale ja teine juht teeb kohapeal laialiveo töö. Meil on lahenduste leidmine alles ees ja ilmselt tulebki lahendusi otsida teistest riikidest, kus selline kord juba kehtib.
    Meid kui veoteenuse kasutajat mõjutab see uus kord veokulude tõusu näol. Eeldatavasti tuleb ühe juhi asemele Eesti mastaapides autoga sõitma panna kaks autojuhti, sest üheksa tunniga tõepoolest ei jõua kogu marsruuti läbi sõita. Praegu kõigub autode keskmine tööaeg linnavedudel kaheksa ja maakonnavedudel 10--12 tunnini.
    Mul on tehtud omad hinnaarvutused, kuid ma ei ole neile vedajate käest veel saanud kinnitust. Arvutuste üle käivad hetkel veel ajurünnakud. Ma arvan, et transpordi hind nende muudatustega seoses ei tõuse üle kümne protsendi. Muudatuste mõju lõpphinnale ei ole aga võimalik hetkel veel prognoosida.
    Et täita seadust, tuleb meil värvata lisatööjõudu, lühendamaks aega kauba mahalaadimisel kliendi juures. Samuti tuleks suurendada masinaparki (Coca-Cola ei osta transporditeenust sisse, vaid veab kauba laiali oma autodega -- toim.), sest me teostame kaubavedu kuni 150 kilomeetri kaugusele ja autojuht ei jõuaks seadusega lubatud tööajaga kliente teenindada nii palju kui praegu. Täiendava auto soetamine oleks aga suur luksus, sest müügikogus on ühe auto kohta praegu optimaalne.
    Oleks vaja üleminekuperioodi, mille jooksul eeskirja nõuete täitmist kontrollitaks, kuid samas ei rakendataks kõige karmimaid sanktsioone.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.