Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmad vajavad lisatööjõudu

    Tootjad ja hulgifirmad on kauba laialiveoks sunnitud uuest aastast rakendama tööle autojuhte kahes vahetuses, kuna autojuhtide praegused tööpäevad ületavad tihti lubatud üheksatunnise tööaja piiri.
    Uuest aastast jõustuv mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskiri ei luba sõidukijuhil töötada üle üheksa tunni. See aeg ei ole tootjatele ja hulgifirmadele piisav, et varustada kaupadega üle Eesti klientideks olevaid kaupluseid. Kaugemate piirkondade varustamiseks kulub kuni 12 tundi.
    Küsitletud tootjafirmad pidasid autojuhtide tööaja reguleerimist õigeks, kuid nägid seadusest kinnipidamiseks ainsa võimalusena lisatööjõu värbamist. Lisatööjõu rakendamine tõstab aga transpordikulutusi ja võib viia toodangu hinnatõusuni lõpptarbija jaoks. Mõningaste hinnangute järgi võib transpordikulutuste tõus seoses autojuhtide töö- ja puhkeaja korra rakendamisega ulatuda kuni 10 protsendini ja toodangu hinnatõus lõpptarbijale 3--5 protsendini.
    Autojuhtide praegune tööaeg oleneb konkreetsest kaubaveo ringist. On päevi, kus autojuhi tööpäev jääb alla kaheksa tunni. Kui on aga pikem marsruut, siis on meil isegi 12tunniseid reise. Näiteks võtab juba Saaremaale sõit väga palju aega. Kuid autol on peal ka 15 kliendi kaup ja iga kliendi juures läheb aega vähemalt pool tunnikest. See on tõsine probleem ja me töötame, et lahendust leida.
    Üks lahendus võib tõesti olla, et autol on kaks juhti peal. Mujal maailmas kasutatakse varianti, et üks juht sõidab pika otsa kohale ja teine juht teeb kohapeal laialiveo töö. Meil on lahenduste leidmine alles ees ja ilmselt tulebki lahendusi otsida teistest riikidest, kus selline kord juba kehtib.
    Meid kui veoteenuse kasutajat mõjutab see uus kord veokulude tõusu näol. Eeldatavasti tuleb ühe juhi asemele Eesti mastaapides autoga sõitma panna kaks autojuhti, sest üheksa tunniga tõepoolest ei jõua kogu marsruuti läbi sõita. Praegu kõigub autode keskmine tööaeg linnavedudel kaheksa ja maakonnavedudel 10--12 tunnini.
    Mul on tehtud omad hinnaarvutused, kuid ma ei ole neile vedajate käest veel saanud kinnitust. Arvutuste üle käivad hetkel veel ajurünnakud. Ma arvan, et transpordi hind nende muudatustega seoses ei tõuse üle kümne protsendi. Muudatuste mõju lõpphinnale ei ole aga võimalik hetkel veel prognoosida.
    Et täita seadust, tuleb meil värvata lisatööjõudu, lühendamaks aega kauba mahalaadimisel kliendi juures. Samuti tuleks suurendada masinaparki (Coca-Cola ei osta transporditeenust sisse, vaid veab kauba laiali oma autodega -- toim.), sest me teostame kaubavedu kuni 150 kilomeetri kaugusele ja autojuht ei jõuaks seadusega lubatud tööajaga kliente teenindada nii palju kui praegu. Täiendava auto soetamine oleks aga suur luksus, sest müügikogus on ühe auto kohta praegu optimaalne.
    Oleks vaja üleminekuperioodi, mille jooksul eeskirja nõuete täitmist kontrollitaks, kuid samas ei rakendataks kõige karmimaid sanktsioone.
  • Hetkel kuum
Sirle Truuts: loome ettevõtjatele neljanda pensionisamba
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ettevõtjatele tuleks luua neljas pensionisammas ehk ettevõtja pensioni investeerimiskonto, kuhu on võimalik suunata aastas maksuvabalt vähemalt 10% kasumist, kirjutab koolitaja ja mentor Sirle Truuts arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Nasdaq 100 kannatas kuu suurima languse käes
USA indeksid taandusid esmaspäeval tehnoloogia sektori languse tõttu. Investorid muutusid sündmusterohke nädala eel ettevaatlikumaks, mis hõlmab Föderaalreservi intressimäära otsust, ettevõtete tuluaruandeid ja töökohtade andmeid.
USA indeksid taandusid esmaspäeval tehnoloogia sektori languse tõttu. Investorid muutusid sündmusterohke nädala eel ettevaatlikumaks, mis hõlmab Föderaalreservi intressimäära otsust, ettevõtete tuluaruandeid ja töökohtade andmeid.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Soome tarbijad said kulutusteks veidi julgust juurde
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.
Soome tarbijate kindlustunne on jaanuaris taastunud detsembri rekordmadalalt tasemelt, kuid see on endiselt väga nõrk, teatas Soome statistikaamet.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: milline valimisloosung on kõige helisevam?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?
“Päästame Eesti!” Kelle käest?

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.