Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuühendus seab takistusi tarnelogistikale

    Eesti lennuühendus teeb Eesti tehastel raskeks kasutada tootmises põhimõtet, kus koosteosade laoseis asendatakse kellaajalise täpsusega tarnelogistikas.
    Arvutitootja Microlink toob enamus arvutikomponentidest tootjate Euroopa vaheladudest. Osa vajalikest koosteosadest peab aga tarnima ka Taiwanist ja Hong Kongist, kus asub maailma arvutitööstuse keskpunkt. Kui Euroopa ladudest jõuab kaup autotranspordiga Eetsisse planeeritud 3--4 päevaga, siis Aasiast kavandatud 5--6 päevane lennutranspordiaeg töötab tõrgetega.
    Microlinki logistiku Kertu Konga sõnul on ta arvestanud transpordiviivituste jaoks ühe päevase varuaja. «Tuleb aga ette isegi nädalaseid viivitusi,» lausub Konga.
    Vallo Arumäe mere- ja lennuekspedeerimise firmast Balti Logistika ütleb, et lennukaubavedude hilinemine jääb Eestis probleemiks ka tulevikus. Eestisse lendavad lennukid on reisijate vähesuse tõttu väikesed ja nende kaubaruumi maht on piiratud. Kui transiitpunktis Kopenhaagenis, Stockholmis või Helsingis juhtub korraga olema Tallinna suunas niipalju kaupa, et see ei mahu kõik lennukile, ei pea ka broneeringud enam paika. Kaubad pannakse teele hoopis autotranspordiga.
    Alar Polt, kes on SASi Eesti peamüügiagendi Airproxy tegevdirektor, ütleb, et SAS paneb Kopenhaagenist autotranspordile tavaliselt interkontinentaalsed saadetised ehk saadetised, mis saabuvad lennukiga Euroopasse teistest maailmajagudest. Poldi kinnitusel jõuab kaup Kopenhaagenist Tallinnasse aga autotranspordiga tihti kiiremini kui lennukiga. Kui lennuk on täis pannkase kaup Kopenhaagenist autole ja 36 tunni pärast on see Tallinnas. Lennuki ruumi oodates võib kaup transiitjaamas seista 4--5 päeva.
    Arumäe kinnitusel on siiski ka Eetsi tehastel võimalik väga täpselt oma vajalike komponentide logistika paika panna. Selle eest tuleb aga rohkem maksta. Lennukompaniidel on olemas nö priotity teenus. Selle teenuse hind on kallim tavalennutranspordist, kuid garanteerib kliendile, et tema kaup pannakse lennukile eelisjärjekorras. Transpordi hind on aga tavahindadest kuni 50% kallim.
    «Arvutite tootmine on põhiliselt logistika -- osade ühest kohast teise toomine ja hiljem valmis arvuti laiali vedamine,» ütleb Hewlett Packardi Balti regiooni direktor Jukka Leinonen. Asetsemist klientide suhtes peetakse siiski tähtsamaks, kui soodsat positsiooni koosteosade logistikaks.
    Klientidest lähtuvalt on Euroopas kõige soodsam ehitada arvutitehas Saksmaa ja Prantsusmaa piirile. Sealt jäävad kõik olulisemad turud ühe kaugusele.
    Kuna arvutihinnast moodustab enamiku kulutused logistikale on väga oluline kokkuhoid transpordikuludes. Erinevalt Microlinkist ei kasuta Hewlwtt Packard Aasiast arvutiosade toomiseks kallist lennutransporti. Lennuk on vaid erandkordadeks, põhiliselt liiguvad vajalikud osad laevaga ja laoseis on suur.
    Ka klientideni viiakse arvutid Euroopa piires laiali autotranspordiga. Lennutransporti kasutades ei teeniks arvutitootja enam mingit kasumit.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Olulisemad uudised

Express Post lõpetab kojukande ja koondab ligi 450 inimest Eesti Post valmis töötajaid värbama
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.
Ekspress Grupile ja Postimees Grupile kuuluva trükiväljaannete levitamisega tegeleva Express Post nõukogu otsustas selle aasta jooksul sulgeda kojukandeteenuse valdkond, mille tulemusena koondatakse umbes 450 inimest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.