• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Megane'id said universaalvenna

    Neljaliikmeline Renault Megane'i perekond sai oktoobri alguses juurde viienda, universaalkerega venna, mida võib kokkuvõtlikult iseloomustada: kaua tehtud, kaunikene.
    Seni oli Renault Megane'il olemas sedaan, luukpära, kupee ja kabriolett, ainus, millest pärast Scenicu omaette mudeliks muutumist puudust tunti, oli universaal. Nüüd on see viga kõrvaldatud ning tulemus on igati korralik.
    Renault' uus 1,6-liitrine ja 110-hobujõuline mootor on universaalkerega auto kohta erksam kui mõne sedaankerega auto suurema litraazhiga jõuallikas. Masin sööstab paigalt hämmastama paneva teravusega ning jõudu jagub ohtralt ka möödasõitudeks. Viiendalt käigult neljandale üleminek maanteel osutub üsna tarbetuks tegevuseks.
    Kui jõuvaru sarnaneb pigem 1,8-liitrise mootoriga, siis kütusekulu meenutab seevastu 1,4-liitrise oma. Paarisaja kilomeetri läbimiseks piisas 15 liitrist täiesti, kusjuures ligi pool sõiduajast möödus linnatänavatel ning kiirendamisega proovisõitjad eriti tagasi ei hoidnud.
    Igatahes on pöördemoment 148 Nm 3750 pöörde juures minutis 1,6-liitrise mootori kohta igati korralik tulemus ning vormelimaailmast sõiduautotööstusesse üle kolinud Renault' mootoriinsenerid on oma palga auga välja teeninud.
    Mootori häid külgi tõstsid esile ka Soome ajakirja Tekniikan Maailma ajakirjanikud, kes testisid kaheksat väike-keskklassi universaalkerega autot. Parim kiirendus, väikseim kütusekulu, head pidurid, parimad kaugtuled, läbimõeldud pakiruum olid tegurid, miks Megane Kombi testi võitis.
    Ka uue universaalkere kallal on prantslased üksjagu vaeva näinud. Ehkki mahutavuselt jääb Megane mõneti alla näiteks Ford Focusele, ületab ta Opel Astrat ja VW Golf Varianti. Samas võimaldab tema tagaluugi neljakandiline ava, pakiruumi ühtlane põhi ja järsk tagaosa vedada suuremaid pakke kui ükski teine sama klassi auto. Omapära lisab pagasiruumi laes olev keskmise tagaistuja turvavöö kinnitus, samuti lakke peidetud kõlarid.
    Ülejäänud salong on täpselt sama nagu teistel Megane'idel ning see omakorda ei erine kuigivõrd eelmisest seeriast. Vaid üksikud ümarad nurgad on kandilisemaks tahutud ja see on ka kõik. Keskkonsooli alumine osa kaldub ettepoole, mis tagab lahedalt ruumi põlvedele. Kui lisada siia suhteliselt kõrgel asuv esiiste, siis peaks igas pikkuses sõitja end igati mugavalt tundma.
    Küll aga häirib juhti tagumise istme liiga kohmakas keskmine peatugi, mis varjab oluliselt väljavaadet salongi tahavaatepeeglist. Samuti kippus kruusateel muidu igati vaiksel autol kolisema tagumise ukse kolmnurk-aken. Lähemalt uurides selgus, et klaas liikus tihendis täiesti vabalt ning ehkki tõenäoliselt oli tegemist puhtjuhusliku apsuga, on see soliidse autotehase jaoks siiski lubamatu.
    Lisaks 1,6-liitrisele mootorile (mudel RT) on saadaval ka 1,4-liitrine (mudel RN), mis oma 95 hobujõuga on suuteline Megane'i täiesti vabalt edasi liigutama.
    Vahe kütusekulu osas on neil üsna tühine, linnasõidul peaaegu olematu. Kiirendab aga lahjem mootor paremini kui mõne konkureeriva autofirma 1,6-liitrine mootor, samuti tuleb tema eest tervelt tosinajagu tuhandeid vähem lauale laduda.
    Ka põhivarustuse osas on RN ja RT mõnevõrra erinevad, mõlemale lisandub soovi korral tähis AC ehk automaatne kliimaseade. Kõikide Kombide põhivarustuses on lisaks nii esimesed kui ka külgmised turvapadjad, ABS-pidurid, SRP-ohutussüsteem (System Renault Protection, mis reguleerib turvapatjade täituvust vastavalt turvavööde pingele), elektrilised aknatõstukid ees, immobilaiser. RT põhivarustusse lisanduvad esimesed udulaternad, pardakompuuter, kiirustundlikud klaasipuhastid.
    Lisavarustusena saab kõikidele autodele paigaldada katuseluugi, samuti tuleb eraldi tasuda raadio ja metallikvärvi eest. RT-le saab lisana paigaldada ka talvepaketi (esiklaasi ja -istmete elektriline soojendus) ning 15tollised alumiiniumveljed.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.