Tõnu Tramm • 28 oktoober 1999

Megane'id said universaalvenna

Neljaliikmeline Renault Megane'i perekond sai oktoobri alguses juurde viienda, universaalkerega venna, mida võib kokkuvõtlikult iseloomustada: kaua tehtud, kaunikene.

Seni oli Renault Megane'il olemas sedaan, luukpära, kupee ja kabriolett, ainus, millest pärast Scenicu omaette mudeliks muutumist puudust tunti, oli universaal. Nüüd on see viga kõrvaldatud ning tulemus on igati korralik.

Renault' uus 1,6-liitrine ja 110-hobujõuline mootor on universaalkerega auto kohta erksam kui mõne sedaankerega auto suurema litraazhiga jõuallikas. Masin sööstab paigalt hämmastama paneva teravusega ning jõudu jagub ohtralt ka möödasõitudeks. Viiendalt käigult neljandale üleminek maanteel osutub üsna tarbetuks tegevuseks.

Kui jõuvaru sarnaneb pigem 1,8-liitrise mootoriga, siis kütusekulu meenutab seevastu 1,4-liitrise oma. Paarisaja kilomeetri läbimiseks piisas 15 liitrist täiesti, kusjuures ligi pool sõiduajast möödus linnatänavatel ning kiirendamisega proovisõitjad eriti tagasi ei hoidnud.

Igatahes on pöördemoment 148 Nm 3750 pöörde juures minutis 1,6-liitrise mootori kohta igati korralik tulemus ning vormelimaailmast sõiduautotööstusesse üle kolinud Renault' mootoriinsenerid on oma palga auga välja teeninud.

Mootori häid külgi tõstsid esile ka Soome ajakirja Tekniikan Maailma ajakirjanikud, kes testisid kaheksat väike-keskklassi universaalkerega autot. Parim kiirendus, väikseim kütusekulu, head pidurid, parimad kaugtuled, läbimõeldud pakiruum olid tegurid, miks Megane Kombi testi võitis.

Ka uue universaalkere kallal on prantslased üksjagu vaeva näinud. Ehkki mahutavuselt jääb Megane mõneti alla näiteks Ford Focusele, ületab ta Opel Astrat ja VW Golf Varianti. Samas võimaldab tema tagaluugi neljakandiline ava, pakiruumi ühtlane põhi ja järsk tagaosa vedada suuremaid pakke kui ükski teine sama klassi auto. Omapära lisab pagasiruumi laes olev keskmise tagaistuja turvavöö kinnitus, samuti lakke peidetud kõlarid.

Ülejäänud salong on täpselt sama nagu teistel Megane'idel ning see omakorda ei erine kuigivõrd eelmisest seeriast. Vaid üksikud ümarad nurgad on kandilisemaks tahutud ja see on ka kõik. Keskkonsooli alumine osa kaldub ettepoole, mis tagab lahedalt ruumi põlvedele. Kui lisada siia suhteliselt kõrgel asuv esiiste, siis peaks igas pikkuses sõitja end igati mugavalt tundma.

Küll aga häirib juhti tagumise istme liiga kohmakas keskmine peatugi, mis varjab oluliselt väljavaadet salongi tahavaatepeeglist. Samuti kippus kruusateel muidu igati vaiksel autol kolisema tagumise ukse kolmnurk-aken. Lähemalt uurides selgus, et klaas liikus tihendis täiesti vabalt ning ehkki tõenäoliselt oli tegemist puhtjuhusliku apsuga, on see soliidse autotehase jaoks siiski lubamatu.

Lisaks 1,6-liitrisele mootorile (mudel RT) on saadaval ka 1,4-liitrine (mudel RN), mis oma 95 hobujõuga on suuteline Megane'i täiesti vabalt edasi liigutama.

Vahe kütusekulu osas on neil üsna tühine, linnasõidul peaaegu olematu. Kiirendab aga lahjem mootor paremini kui mõne konkureeriva autofirma 1,6-liitrine mootor, samuti tuleb tema eest tervelt tosinajagu tuhandeid vähem lauale laduda.

Ka põhivarustuse osas on RN ja RT mõnevõrra erinevad, mõlemale lisandub soovi korral tähis AC ehk automaatne kliimaseade. Kõikide Kombide põhivarustuses on lisaks nii esimesed kui ka külgmised turvapadjad, ABS-pidurid, SRP-ohutussüsteem (System Renault Protection, mis reguleerib turvapatjade täituvust vastavalt turvavööde pingele), elektrilised aknatõstukid ees, immobilaiser. RT põhivarustusse lisanduvad esimesed udulaternad, pardakompuuter, kiirustundlikud klaasipuhastid.

Lisavarustusena saab kõikidele autodele paigaldada katuseluugi, samuti tuleb eraldi tasuda raadio ja metallikvärvi eest. RT-le saab lisana paigaldada ka talvepaketi (esiklaasi ja -istmete elektriline soojendus) ning 15tollised alumiiniumveljed.

Vt. ka Renault Megane Kombi konkurentide võrdlus

Hetkel kuum