Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjasadam tasus võla

    Paldiski linnavolikogu senise esimehe ja praeguse abilinnapea Anne Taklaja sõnul on linn makseraskustest üle saanud ja 3,8 miljoni krooni suurusest maksuvõlast on tänaseks jäänud tasuda 400 000 krooni. Suur osa sellest rahast tuli Põhjasadama omanikelt, kes tasusid oma ostu-müügilepingust tuleneva võla, mis suvel oli 2 miljonit krooni.
    Kokku on linn sadama müügist saanud ligi 10 miljonit krooni ja see on Taklaja väitel viimased kaks aastat eelarve alalaekumist leevendanud. Küsimusele, kas sadama omanikud on linnale veel võlgu, vastas Taklaja, et mõned miljonid on saada.
    Londonis registreeritud Baltic Republic Investments (BRI) sai poolte Paldiski Sadamate ASi aktsiate omanikuks septembris 1998 hinnaga 7,8 miljonit krooni. Paldiski linnavolikogu kinnitas ostja investeerimiskohustuseks 200 miljonit krooni viie aasta jooksul.
    Selle aasta suvel ostis BRI linnalt veel 5 protsenti aktsiatest nimiväärtusega 225 000 krooni. Juulis otsustas Paldiski linnavolikogu müüa BRI-le nimiväärtusega ka ülejäänud sadamat haldava ettevõtte aktsiad.
    BRId Eestis esindavast advokaadibüroost Lepik & Luhaäär keelduti firma tausta ja võlgu kommenteerimast. Sel teemal ei soovinud vestelda ka eelmisel nädalal ametist tagasi astunud linnapea Jaan Mölder, kes pole seni, vaatamata ajakirjanduses antud lubadustele, avalikustanud sadama omanikeringi kuuluvaid Eesti kodanikke. Äriregistri andmetel kuuluvad sadama nõukogusse nii Mölder kui ka Taklaja.
    Opositsioon on süüdistanud linnajuhte sadama liiga odavalt ära andmises. Taklaja sellega ei nõustu: «Hindu Paldiskis ja näiteks Tallinnas ei saa omavahel võrrelda. Huvilisi võib küll palju olla, aga tegelikke tulijad napib.»
    Jaan Mölder juhib Põhjasadamat haldava ASi Paldiski Sadamad nõukogu. Enda kuulumist sadama omanike hulka on ta seni eitanud.
    Põhjasadama all olev maa kuulub esialgu veel Paldiski linnale, põhitulu saab linn seal töötavate inimeste tulumaksust ja sadamategevust toetavate teenuste osutamisest.
    Harju maavanema Orm Valtsoni sõnul peab kohaliku omavalitsuse tegemiste üle järelevalvet pidama volikogu, kes annab ka linnavara ostu-müügilepingule oma heakskiidu. Valtsoni sõnul müüakse linnavara kas avalikul või piiratud enampakkumisel ja tulemus peab igal juhul avalik olema. Avalik-õiguslikult subjektilt ostes on ka leping avalik, väitis maavanem, kelle hinnangul on linnavalitsus sadama müügilepingut salastades eiranud avaliku halduse põhimõtteid.
    Paldiskis küsitletud elanikest vastas enamik, et Põhjasadamas tegutseb linnapea isiklikult. Mitu Eesti alkoholitööstuse võtmeisikut on seostanud sadamat ASiga Onistar. Viinatooja huvi sadama vastu kinnitas mõni aeg tagasi ka selle tegevjuht Heldur Suun. Praegu hoiustab Onistar sadama territooriumil jookide tootmiseks vajalikku siirupit.
    Sadamat haldav Paldiski Sadamate AS võlgneb maksuametile 900 000 krooni. Selle aasta prognoosi kohaselt veab sadam 250 000 tonni kaupa, põhiosa sellest moodustab Venemaalt tulev ümarpuit. Seal töötab 70 inimest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.