Hansapank pakub elektronkaubanduse lehekülgedele uut teenust -- maksmise organiseerimist internetipanga kaudu. Kui kliendi ostukorv on täis, saab ta liikuda otse internetipanka, kus ootab juba täidetud maksekorraldus.
Kuna Internet on kõigile ligipääsetav avalik võrk, on kaubanduse võtmesõna selles turvalisus. Internetis laialt levinud krediitkaardiga arveldamine on pettuste tõttu ebakindlam variant oma raha tundmatu e-kaupmehe hoolde usaldamiseks või kaupmehel ostetud kauba eest tasu saamiseks. Rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide andmetel vaidlustatakse kümnest Internetis teostatud kaarditehingust kuus.
Hansapank pakub Internetiäridele süsteemi nimega HansaLink, mis lubab maksta Internetis ebaturvalise krediitkaardi asemel internetipangas. Juurutamisel on süsteem, kus klient tuleb müüja juurde otse internetipangast. Sellisel juhul ei pea klient enam paroole sisestama ning saab endale kaupmehe juurest arve internetipanka saata, tasudes arve eest kohe või hiljem. Arve aegumise tähtaja määrab seejuures müüja.
Kliendi turvalisus on tagatud nn SSL-tehnoloogia abil, mis tähendab, et ükski väline osapool ei saa müüja, ostja ja panga sidet pealt kuulata, see on salastatud. Müüja ja pank omakorda kaitsevad oma andmeid elektrooniliste allkirjadega, mis välistab andmete muutmise võimaluse.
Sellise lahenduse töötamiseks peavad müüja veebiserveris olema installeeritud tarkvaramoodulid, mis tegelevad päringute vahetuse ning elektroonsete allkirjade koostamise ja kontrollimisega.
Teenus on ostjale tasuta. Müüjale maksab teenus 0,5% käibelt, minimaalselt 1 kroon tehingu kohta, mis arvutatakse üks kord kuus. Soovi korral saadetakse kaupmehele Telehansa kaudu kokkuvõttefail.
Esimestena on teenuse kasutusele võtnud MicroLink Online'i internetipoed, arvutisalong OK Arvutid ja Index100 internetikaubamaja.
Autor: ÄP