Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurentsiamet kontrollib Eesti Telefoni hinnakujundust
Tulenevalt eelmise aasta oktoobrist kehtivast uuest konkurentsiseadusest, kus on püstitatud kohustused ja piirangud loomulikule monopolile ja eriainuõigusega ettevõttele, peavad need oma raamatupidamises tegema selget vahet erinevate valdkondade osas, ütles konkurentsiameti turusuhete osakonna juhataja Svetlana Ljutova.
Seadus nõuab vahetegemist põhi- ja lisategevusalade vahel nagu näiteks tootmine, edastamine ja turustamine, et tagada sellega majandustegevuse läbipaistvus ning avalikustada kulutused tarbijatele.
Ljutova sõnul palus konkurentsiamet mullu kõigil loomulikel monopolidel tegevus seadusega vastavusse viia.
«Loomulikult on sellistel suurtel ettevõtetel raske momentaalselt ümber seada oma raamatupidamine ning teha kuludele vastav arvestus, mis oleks läbipaistev ja tarbijale arusaadav,» ütles Ljutova.
Ljutova sõnul lubas Eesti Telefon kevadel -- ajal, mil oldi rakendamas tarbijate hulgas palju vastuseisu tekitanud kõnealustustasu -- nii konkurentsiametile, tarbijakaitseametile, sideametile kui ka teede- ja sideministeeriumile, et viib asjad seadusega vastavavusse 1. novembriks.
Konkurentsiamet ei saanud Eesti Telefonilt lubatud tärminiks vajalikke andmeid kätte, ütles Ljutova.
«Kuigi me näeme, et Eesti Telefon on oma raamatupidamist päris korralikult ringi teinud, vaatame ikka, kas ettevõte kohustust täidab,» lisas Ljutova. Ta märkis, et võibolla pole osatud neid muudatusi konkurentsiametile näidata.
Autor: BNS