• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kihutamise tõestamine eeldab tipptehnikat

    Lääne-Viru Maakohus tühistas ASi Andmevara divisjonidirektorile Allan Lahile kiiruseületamise eest määratud trahvi. Otsust põhjendati sellega, et karistuse määramise aluseks ei saa olla üksnes kiirusemõõturi näit. Sõidukiiruse mõõtmine peab olema kontrollitav. Samal seisukohal on õiguskantsler.
    Äripäeva arvates peab politsei lõpetama kiirusemõõtmise senisel moel.
    Lubatust kiiremini sõitmise tõestamine on Eestis käest ära. Seda, et haldusõigusrikkumise seadustik on segane ja paljud asjad vaieldavad, tunnistavad ka politseinikud ise. Kiiruseületamise fikseerimine ja trahvi määramine sõltub praegu politseiniku aususest, tujust, kvartali või kuu lõpu lähedusest ja teab veel millest. Tsiteerides trahvimise vaidlustanud Allan Lahit, tundub tõesti, et liikluspolitseiniku töö tulemuslikkust mõõdetakse vaid protokollide arvu järgi -- mida rohkem protokolle, seda parem liikluskultuur.
    Politsei peab soetama elektroonilised kiiruseületamise pildiliselt salvestavad seadmed, mis kaotavad subjektiivsuse kiiruse mõõtmisel. Oht, et sulle võidakse näidata vale kiirusenäitu, mis on mõõdetud hoopis kellegi teise auto järgi, peaks salvestava radariga olema välistatud. Väheneb ka pistiseandmine maanteedel. Trahvi vormistamise asemel sündmuskohal saadetakse tõendusmaterjal koos trahvikviitungiga kihutajale koju.
    Tõsi, tipptasemel tehnika soetamine nõuab kulutusi. Ent lõppkokkuvõttes on otsast otsani elektrooniline kiiruse mõõtmine odavam kui pidada üleval hulka politseinikke, kelle otsused võib vaidlustada.
    Loomulikult on liiklushuligaan samuti huligaan ja parim liikluskorra baromeeter meie endi suhtumine kiiruse ületamisse. Paraku ei ole kõigi inimeste suhtumine liiklusreeglitesse päris ühesugune ja et ta selliseks saaks, on vist palju tahetud. Samas aga distsiplineerib liiklejat juba ka teadmine, et kiirust võidakse igal pool mõõta ja kiiruseületamine on kindlalt tõestatav. Senine praktika ootamatult teele kargavate politseinikega (liiklusohtlik olukord!) on paraku pakkunud mitmesuguseid lahendusi -- trahv, kviitungita trahv kohapeal ehk altkäemaks või siis trahvi vaidlustamine.
    See, et toimetus aktsepteerib Lääne-Viru maakohtu arvamust, ei tähenda ülekutset autosõitjaile, kellele kiiruseületamise eest trahv määratud, see maksmata jätta. Maakohtu otsuse on politsei ringkonnakohtusse edasi kaevanud. Mõlemad pooled on nõus minema riigikohtuni. Sealsest lahendist sõltub aga politseitöötajate edasine käitumine.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Renault' lahkumise järel vuravad Moskva tehasest välja Moskvitšid
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.