Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Lennujaam loobus viie miljoni kroonisest nõudest

    «Oleme lennujaama juhtkonnaga kokku leppinud, et kummalgi pole pretensioone,» ütles lennujaama parklahoone ehituskonkursi võitnud EMV juhatuse esimees Jaanus Otsa. See tähendab, et AS Tallinna Lennujaam ei nõua 5 miljoni krooni suuruse garantiisumma tasumist ja ehitaja ei nõua tagasi pakkumuse esitamise peale kulunud raha. Pakkumuse tegemiseks kulutas EMV alla 100 000 krooni.
    «Me oskame ehitada, aga kinnisvarariske lähitulevikus võtta ei kavatse,» põhjendas Otsa ehituslepingu sõlmimisest loobumist.
    Tallinna Lennujaam kavandab oma tänavuse aasta puhaskasumiks 3 mln krooni. Ettevõtte võlakoorem ulatub samal ajal 450 mln kroonini.
    Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik tõi põhjuseks, miks kahekorruseline parkla terminaliga ühel ajal ei valminud, erinevad arusaamad ehitajaga 36 aastaks hoonestusõiguse seadmise suhtes. Tellija lootis, et hoonestusõiguse saab seada ehituse käigus, ehitaja hinnangul pidanuks aga seda tegema krundi omanik enne ehitustöödega alustamist.
    «Me ei saa harrastada ebaseaduslikku tegevust,» märkis Jaanus Otsa.
    Tallinna Lennujaama nõukogu esimees Martin Napa ütles, et juhatus jõudis üksmeelselt otsusele, et majanduslikult pole otstarbekas alustada õiguslikku vaidlust garantii rakendamise suhtes. «Kohtuvaidlus kestaks vähemalt kaks aastat ja sellest võidaks üksnes advokaadid,» selgitas ta.
    Lennujaama juhatus leidis olevat aruka jätkata koostööd olemasoleva parkla haldamiseks senise rentniku OÜga Heameel, kes peab parkimisplatsi korda tegema ning paigutama sisse- ja väljasõiduks tõkkepuud.
    Lennujaama turundusdirektori Eduard Tüüri sõnul tuleb mõne aja pärast, kui on näha, et olemasolevad 600 parkimiskohta enam lennureisijaid ei rahulda, kahekorruselise parkimismaja ehitaja leidmiseks uus konkurss.
    Jaanus Otsa ütles, et ei välista siis EMV teistkordset osalemist. «Kõik sõltub sellest, kuidas kasvab reisijate hulk,» märkis ta.
    Merko Ehituse juhatuse esimees Toomas Annus ütles, et EMV peaks 5 miljonit ära maksma, nii nagu ta maksis trahvi ka Olümpia vastas asuva krundi ostust loobumisel. «Ootame, millal lennujaam tuleb nüüd meiega lepingut sõlmima või siis kompenseerib need sajad tuhanded kroonid, mis tegime seoses oma teiseks jäänud pakkumusega,» lausus Annus. Ta pidas kummaliseks olukorda, kus parkimist korraldab edasi firma, mis konkursil üldse ei osalenud.
    Tallinna lennujaama reisiterminali renoveerimine maksis 350 mln krooni, parklahoone rajamine oleks maksnud 20 mln krooni.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.