• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 14.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuel terminalil kaudne mõju

Pühapäeval avati Tallinna lennujaama uus reisijate terminal. Kaubavedude osas uue terminali avamine olulisi muudatusi kaasa ei too, reisiterminali mõju kaubavedudele on kaudne.
Mugavamad tingimused reisijatele loovad lahedamad tingimused ka kaubale. Suur osa lennukaubast veetakse Tallinna praegu reisilennukitega. Mida suuremad on reisilennukid, seda suurem on ka nende kandejõud ja kaubaruumi mahutavus. Reisilennukid muutuvad aga suuremaks ainult juhul, kui reisijate hulk kasvab. Praegu on Tallinnas maanduvad reisilennukid maailmas liiklevate lennukitega võrreldes kääbused. Estonian Airi Boeing 737 mahutab vaid 2 tonni kaupa.
Reisijatele mugavamal lennujaamal on perspektiiv areneda transiitlennuväljaks. Kui Tallinn leiab tunnustust transiitlennuväljana, kasvab Tallinnast lähtuvate lennuliinide sihtpunktide arv. See loob avaramaid võimalusi ka lennukaubavedudele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu liigub suurem osa kaupa maailmast Eestisse ja Eestist välja Helsingi, Kopenhaageni või Stockholmi kaudu. Paraku on väikesel Tallinna lennuväljal raske konkureerida transiitlennuväljana Skandinaavia suurte lennujaamadega. Seni pole teada, et ükski lennufirma tõttaks uue reisijate terminali valmimise tõttu Tallinnas uut lennuliini avama.
Peamine oht valitseb seoses reisiterminali rekonstrueerimisega lennuväljamaksude osas. Ehitustööd lennujaamas on nõudnud suuri laene. Kui reisijate arv ei kasva äriplaanis ettenähtud kiirusega, siis vähenevad lennujaama tulud ning nende kasvatamiseks võidakse hakata tõstma seni soodsateks peetavaid Tallinna lennuvälja makse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele