Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuel terminalil kaudne mõju
Pühapäeval avati Tallinna lennujaama uus reisijate terminal. Kaubavedude osas uue terminali avamine olulisi muudatusi kaasa ei too, reisiterminali mõju kaubavedudele on kaudne.
Mugavamad tingimused reisijatele loovad lahedamad tingimused ka kaubale. Suur osa lennukaubast veetakse Tallinna praegu reisilennukitega. Mida suuremad on reisilennukid, seda suurem on ka nende kandejõud ja kaubaruumi mahutavus. Reisilennukid muutuvad aga suuremaks ainult juhul, kui reisijate hulk kasvab. Praegu on Tallinnas maanduvad reisilennukid maailmas liiklevate lennukitega võrreldes kääbused. Estonian Airi Boeing 737 mahutab vaid 2 tonni kaupa.
Reisijatele mugavamal lennujaamal on perspektiiv areneda transiitlennuväljaks. Kui Tallinn leiab tunnustust transiitlennuväljana, kasvab Tallinnast lähtuvate lennuliinide sihtpunktide arv. See loob avaramaid võimalusi ka lennukaubavedudele.
Praegu liigub suurem osa kaupa maailmast Eestisse ja Eestist välja Helsingi, Kopenhaageni või Stockholmi kaudu. Paraku on väikesel Tallinna lennuväljal raske konkureerida transiitlennuväljana Skandinaavia suurte lennujaamadega. Seni pole teada, et ükski lennufirma tõttaks uue reisijate terminali valmimise tõttu Tallinnas uut lennuliini avama.
Peamine oht valitseb seoses reisiterminali rekonstrueerimisega lennuväljamaksude osas. Ehitustööd lennujaamas on nõudnud suuri laene. Kui reisijate arv ei kasva äriplaanis ettenähtud kiirusega, siis vähenevad lennujaama tulud ning nende kasvatamiseks võidakse hakata tõstma seni soodsateks peetavaid Tallinna lennuvälja makse.