Viktoria Korpan • 16 detsember 1999

Pankade e-teenused kallinevad

«Internetipanga teenus ei ole odav ja seda ei saa lõpmatuseni tasuta pakkuda,» ütles Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets eile. «Infotehnoloogia nõuab palju investeeringuid.» Tänavu on Hansapank ITsse investeerinud 120 miljonit krooni, järgmisel aastal investeeritakse 167 miljonit krooni.

Internetipanga vahendusel tehtud kodumaised maksed Eesti kroonides hakkavad Hansapanga ärikliendile maksma kolm krooni ülekandelt.

10. jaanuaril muutub ka Telehansa hinnakiri. Kuutasu tõuseb uue hinnakirja kohaselt 50 krooni võrra 300 kroonile. Telehansa I paketi kasutajatele tõuseb pangast väljamineva Eesti-sisese ülekande teenustasu ühelt kroonilt kolmele kroonile. Pangasisesed ülekanded on selle paketi kasutajale tasuta.

Telehansa II paketi kasutajatele alaneb Eesti kroonides tehtava pangasisese ning pangast väljamineva makse teenustasu neljalt kroonilt kolmele kroonile. II paketi kuutasu jääb samaks.

Suurettevõtetest äriklientidele hakkab Hansapank uue aasta esimeses kvartalis pakkuma uut Telehansa versiooni Telehansa+, mis võimaldab Telehansa programmiga töötada üheaegselt mitmel töökohal.

Internetipangaga liitumine, kuuhooldus, tähtajalise hoiuse avamine ning kontoväljavõte jääb endiselt tasuta teenuseks. Erakliendi hinnakirjas pole Noormetsa sõnul plaanis lähiajal muutusi teha.

Ühispanga avalike suhete juht Eero Raun kinnitas, et ka Ühispanga elektroonilised teenused lähevad 1. jaanuaril kallimaks. «See on igati loogiline trend, et elektroonilised teenused saavad hinda juurde,» ütles Raun. Hinnakirja muudatustest teatab Ühispank järgmisel nädalal.

Optiva Pank teatas, et ei kavatse järgmise aasta alguses internetipanga teenuste hindu tõsta.

Praegu on Hansapangal üle 90 000 internetipanga kliendi ja Ühispangal 30 000 U-Neti klienti.

Hetkel kuum