Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kohviturg lainetab kampaaniate rütmis

    Kohvituru liidrite tegevus näitab, et tihedas konkurentsis püsib laineharjal vaid sagedaste kampaaniate ja uute ideede najal.
    Tänu uuele 400 000kroonisele kampaaniale suutis Luxus tänavu septembris ja oktoobris teha märkimisväärse hüppe kohviturul.
    Kuna Paulig samal ajal oma Paulale ja Presidendile kampaaniat ei teinud, vähenes nende turuosa. Samas aga väidab Pauligi müügi- ja turundusjuht Rainer Tammet, et novembri ja detsembri tarbijaloterii «Naudi ja võida», millele on kulutatud üle 300 000 krooni, on Paula müüki suurendanud, eriti suur müügikasv on näiteks detsembris võrreldes oktoobriga -- Paulal 220% ja Presidendil 280%.
    Tuleb ka arvestada, et kogu turu üldine tarbimine kindlasti kasvab. TOP 5 tootemarki -- Paulig President, Paula, Löfbergs Lila, Gevalia ja Luxus -- moodustavad jaekaubanduses müüdavast kohvist 61%.
    Seni olime kasutanud nn kampaaniate teemana lauset «Sa ei keela ju endale seda luxust!» ja fookustanud oma tegevuse peamiselt müügiedenduskampaaniatele.
    Pärast turundusauditi läbiviimist oli selge, et brand vajab laiemat turunduslikku toetust ja erinevate turundusvõtete omavahelist kombineerimist. Kampaania osad olid järgmised.
    1. Töö võtmeklientidega: müügipinna korraldamise võimaluste seminar kaupluste eri tasemete otsustajatele. Kampaania ettevalmistamise etapis unustatakse tihti n-ö suhtelobi ära, keskendudes massikommunikatsioonikanalite reklaamile.
    2. Valisime partneriks uue reklaamifirma, agentuuri Tank.
    3. Algas trüki- ja müügikohakampaania ettevalmistamine ja väljatöötamine. Kampaania ettevalmistamisse olid haaratud peale turundusosakonna ka müügiosakond ja tegelemine võtmeklientidega. Lähtusime sellest, et kampaania õnnestumine ei olnud ainult turundusosakonna õlgadel. Seega täitis turundusosakond nn integreerija rolli, viies erinevad arvamused kokku ja vastutades lõpptulemuse eest. Seega kasutasime kampaania ettevalmistamisel ka uut juhtimisvõtet ehk projektijuhtimist: seadsime firmale eesmärgi ja igaühest sõltus eesmärgi täitmine ja igaüks sai sellest ka aru.
    Õige sõnum õigele sihtrühmale oli edu üks põhjusi. Arusaamine sihtrühma kommetest-tunnetest on eelduseks, et meid mõistetakse.
    Paulig analüüsib kogu kohviturgu mitme parameetri järgi: tolliinfo, EMORi paneeluuring (näitab kodus tarbitavat kohvi kogust, mis on kogutarbimisest ligi 70%), Profindexi invetariuuring (näitab kauplustest müüdavat kohvi kogust, kauplused annavad hankekanalina 55--60% kogu kohvituru müügist lõpptarbijatele koju, kontoritesse või suurköökidesse). Muud hankekanalid on turud, cash&carry'd ja muud tarnijad, jaekauplustest saadav info, oma müügiandmed.
    Siit võib järeldada, et ühest pilti kogu kohviturust on suhteliselt keeruline kokku panna. Profindexi uuringut vaadates kuude ja markide kaupa võib öelda, et kui Paulale oli korraldatud tarbijaloterii juuni-august oli tema turuosa 13--16,5% vahel. Muudel perioodidel on turuosa olnud 11--13% vahel. See näitab kampaania õnnestumist. Presidendi turuosa on kõikunud 9--12% vahel, mis on täitnud temale pandud eesmärgid.
    Arvestades kohvituru konkurentsi, tarbija ostukäitumist ja hinnatundlikkust, on normaalne, et TOP tootemargid tõusevad ja langevad lühemate perioodide vältel.
    Löfbergsi edu taga on erinevate turundusvõtete samaaegne kasutamine 1999. aastal.
    LL on stabiilselt kõrge kvaliteediga kohv, mida ei ole rikkunud «libamaaletoojad» või «allmaatehased» ebakvaliteetse kohviseguga.
    LL kasutab Eestis ainuedasimüüjana Jungentit. Analoogsel põhimõttel töötab ka Prike. See teeb meid oluliselt paindlikumaks: reageerimiskiirus turu muutustele on ühe maaletooja puhul parem ja hinna korrigeerimine paindlikum.
    Jungenti 60 müügiesindajast ligi 20 tegeleb LL kohvi müümisega, mis annab meile otsehaarde mistahes Eesti piirkonda. Müügiorganisatsiooni toetab spetsiaalne paigutajate meeskond, kelle ülesanne on toote väljapaneku korraldamine poodides ja meie turuosale vastava väljapaneku-ulatuse saavutamine poeletil.
    Koos Age Reklaamiga oleme välja töötanud pika-ajalise arengustrateegia. Meie turundussuhtlus peab silmas kohalikku tarbijat ning me ei ole Rootsi ideid kopeerinud.
    LL on uute ideede genereerija kohviturul.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.