• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteeamet toetab naftavedajaid

Eesti Raudtee soov loobuda naftat suures mahus vedavatele operaatorfirmadele tehtud ligi kahekordsest tariifisoodustusest pole veenev, lausus raudteeameti peadirektor Raivo Agabus. «Ma saan aru Eesti Raudtee soovist enne erastamist kõrgemate tariifidega oma väärtust tõsta, kuid raudtee soov katta tariifi tõstmise arvel oma investeeringuid pole aktsepteeritav,» sõnas Agabus.
Eesti Raudtee tahab kehtestada suurematele vedajatele uue raudteetariifi ligi 40 krooni tonn, mis oleks vaid 15 protsenti odavam teiste vedajate põhitariifist.
Eesti Raudtee nõukogu esimees Ardo Ojasalu ütles, et praegune olukord, kus aktsiaseltsidele Pakterminal ja E.O.S kehtib veotariif 20 krooni tonn, väiksemas mahus vedajatele aga 47 krooni tonn, pole õige. «Nii suur tariifisoodustus oli kohane aasta tagasi, kui nafta hind püsis madalal ja vedajatel ei läinud kuigi hästi,» lausus Ojasalu. «Praegu teenib raudtee võrreldes Tallinna Sadama ja operaatoritega liiga vähe.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ojasalu lisas, et tariifide tõstmine on vajalik suurendamaks Eesti Raudtee atraktiivsust erastamiskonkursil osalejatele ja ettevõtte kasumi suurendamiseks. Tema sõnul jäävad ka uued kõrgemad raudteetariifid alla Lätis ja Leedus kehtivatele hindadele.
ASi E.O.S nõukogu esimees Arnout Lugtmeijer ei soovinud eile kommenteerida raudteeameti ning teede- ja sideministri Toivo Jürgensoniga peetud läbirääkimisi.
Paar nädalat tagasi teatas Lugtmeijer, et kui Eesti Raudtee soovitav tariifitõus toimub, võib naftatransiit läbi Eesti kuue kuu möödudes kokku kuivada.
E.O.S veab tänavu läbi Eesti ligi 4,1 miljonit tonni naftatooteid ja on Pakterminali järel suuruselt teine transiidifirma.
Raudteeamet kavatseb tariifiläbirääkimiste tulemused minister Toivo Jürgensonile kinnitamiseks esitada enne jõule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele