Tiisleri andmeil emiteeris Transoil Service võlakirju kokku 88 miljoni krooni eest. Võlakirju ostsid ettevõtte endise juhataja ja suuraktsionäri Raivo Paala kontrolli all olevad firmad OÜ Meet Kaubandus, OÜ TSC Terminal, OÜ Etaniko, OÜ Gillian ja nüüdseks pankrotis olev OÜ Henpe Kaubandus.
«Fiktiivsete võlakirjade emiteerimise eesmärk on omandada võlausaldajate koosolekul hääli,» seletas Tiisler. Tema hinnangul olid võlakirjade müügitehingud mitterahalised.
Raivo Paala sõnul ei andnud Transoil Service välja mitte võlakirju, vaid veksleid, mille väljaandmist väärtpaberiseadus ei reguleeri. «Andsime vekslid välja, et vormistada bilansis lühiajalised kohustused ümber pikaajalisteks kohustusteks,» rääkis Paala. «Vekslite eest saadud rahaga maksime lepingupartneritele ära leppetrahvid.» Paala kinnitusel on Transoil Service'i tuumikinvestor alates eelmise aasta algusest Venemaa kodanik, kõrge riigiametnik Anatoli Ljunkov.
Väärtpaberiinspektsiooni peadirektor Marek Mägi ütles, et nende dokumentide alusel, mida Transoil Service'i pankrotihaldur neile esitas, saavad nad järeldada, et tegu oli Transoil Service'i võlakirjade avaliku emissiooniga.
«Kui on olemas kõik tunnused, et tegemist on avaliku emissiooniga, aga tegelikult pole võlakirjad registreeritud, siis võidakse võlakirjade ostjaid petta,» ütles Mägi.
Mägi kinnitusel pole väärtpaberiinspektsioonilt varem pankrotimenetluses oleva ettevõtte emiteeritud võlakirjade kohta arvamust küsitud. «Tegu on ka väljaspool Tallinna oleva ettevõtte kohta enneolematult suure emissioonimahuga,» lisas Mägi.
Kait Tiisleri andmeil ulatuvad Transoil Service'i võlad 30 miljoni kroonini. Raamatupidamisandmete järgi on Transoil Service'il varasid 23,5 miljoni krooni ulatuses. Halduri hinnangu kohaselt ei ületa ettevõtte põhi- ja käibevara turuväärtus 10 miljonit krooni.
Transoil Service'i pankrotimenetlus on jõudnud riigikohtusse ja ootab loakogu otsust. Transoil Service'i käimasoleva pankrotimenetluse algatas Ühisliisingu AS, kelle nõue koos intressidega ulatub üle 4 miljoni krooni. Transoil Service'i vastu märtsis alanud pankrotimenetlus lõppes juunis, kui Tartu ringkonnakohus leidis, et Valga maakonna maksuameti nõudel pole alust.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Viimased uudised
Firmat tahtis ära osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele